Gojkrångel

gul_zebra

Trådstartare
Till att börja med, för att undvika missförstånd: Cocco och Mongo är hanar, Elvis och Pikko är honor, alla är lessons sparvpapegojor.

Till en början bodde hanarna för sig och honorna för sig.
Sen bestämde sig mamma och syrran för att Mongo ska få häcka med Elvis. In med en holk, byt så Cocco och Pikko bor ihop och Elvis och Mongo bor ihop.

Efter ett tag häckar de, äggen blir ingenting.
Nyligen samma sak igen.

Efter det var det tänkt att de skulle få försöka igen, men efter vilda protester från min sida övertalades mamma att låta de vila åtminstone några månader. Vad fan, de har häckat 2 ggr på raken liksom... :smirk: Först tog hon ut holken för några dagar sedan och trodde det räckte, trots att hon läst ÖVERALLT att lessons häckar varesig det finns holk eller inte och att honan brukar bli så sliten att hon dör i förtid av att ständigt bo med hane=anledningen till att INTE ha hane+hona ihop annat än vid häckning.

Oh well. Några dagar går, mamma vägrar låta de flytta om igen förrän buren uppe görs rent och tja, det blev den inte förrän idag. Så - idag flyttade de igen, Elvis med Pikko och Cocco med Mongo.

De fick sitta så några minuter, sen bestämde sig mamma för att de ska flytta tillbaka igen, så nu ska Mongo bo med Elvis igen och Cocco med Pikko för att Cocco attackerade Mongo och Elvis attackerade Pikko.

Hjälp, hur sjutton ska man nu bära sig åt när man har en mamma som inte ens har vett i skallen till att läsa på innan hon ska ha smått? Jag må hata de där odjuren men vad fan, tom jag tänker mer på deras hälsa än hon och syrrorna gör :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 559
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 089
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp