Gödseldammsugare för ekollon

Jessica91

Trådstartare
Jag undrar om någon provat en gödseldammsugare för att ta bort ekollon som ligger på marken? 😁
Planerar att flytta mina hästar till en hage för att gå på bete men där ligger en hel del gamla ekollon på marken... 😐

Ja jag använder min gödselsug till just ekollon varje höst. Har några hagar med ek i (vinterhagar) och brukar dammsuga varje höst innan jag flyttar hästarna från sommarhagarna. Funkar kanon men det brukar damma en hel del.

Ja jag använder min gödselsug till just ekollon varje höst. Har några hagar med ek i (vinterhagar) och brukar dammsuga varje höst innan jag flyttar hästarna från sommarhagarna. Funkar kanon men det brukar damma en hel del.

Tusen tack för svar 😀 En annan fråga från en som är helt oerfaren när det gäller gödselsugar, orkar man dra den för hand eller man måste ha något att dra med? 😎

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 962
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 888
Senast: lilsan
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
951
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka