Godkänd poäng LC:1?

danilo

Trådstartare
1995 red jag en LC:1, och har kvar papprena från den. Det står vilken poäng jag har fått och maxpoäng, men inte vad som krävs för att det ska vara godkänt! Är det någon som vet? :confused: Då var maxpoängen 250. Är det möjligtvis samma nu så är det ju kanske enklare att säga också.

Sv: Godkänd poäng LC:1?

hmm.. när jag red LC:1 omkring år 2000 så var godkänt 120 p, ca 50 % alltså borde max ha varit runt 140 p.. :) Men jag har för mig att det nästan jämt är 50 % som är godkänt?

5:a = med tvekan godkänt
6:a = utan tvekan godkänt
50% = med tvekan godkänt
60% = utan tvekan godkänt
i mina ögon ligger "godkänt" någonstans därimellan, ca 55% skulle jag se som godkänt.

man brukar väl säga att godkänt är vid 50%, men för mig går den gränsen runt 55-56% ungefär...Men jag tycker det är svårt det där med att bara se till poängen och värdera eftersom domare dömer såpass olika. Har ritten kännts bra så är det mycket viktigare för mig än att procenten är jättebra..

Godkänt e alltid hälften av maxpoängen, då ere rätt lätt att räkna ut om man står där med poängen i handen, och sekreteraren inte har räknat ut den åt dig!

Vad jag anser är godkänt beror helt på dagsformen och andra omständigheter.
På en tävling i sommras då man red utomhus och banan såg ut som en enda stor vattenpöl (!). Och jag red min kritvita ponny (sto dessutom) som vägrade att gå i vatten.. Kunde jag skjälvklart inte ha några krav att gå på ett viss antal %, hon vart väldigt krånglig och delvis istadig, jag uppnådde procenten 47%, när jag helgen innan red på dryga 63%.. Men man måste juh hela tiden se till omständigheterna !

Förut var gränsen 50 % men för några år sedan ändrade de skalan, så nu mer är det 60% som gäller för godkänt. Att poängtera är att vissa (de flesta) dommare är kvar i det gamla att 50 % är godkännt. :(

Godkänt är typ över 50%
Du kanske kan titta i TR...

Jag är domare och är "nyutbildad"- 50% ÄR godkänt i en vanlig klass!!!
Ska du kvala etc. så gäller 60% och lite mer i vissa fall.

Jag förstår inte att det är ett så omdiskuterat ämne?
Jag har Svenska Ridsportsförbundet att hänvisa till, och de bör väl ha rätt annars kan ju vem som helst hitta på procentsatser och vidhålla dessa........ :smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 544
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 338
Senast: lizzie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
866
· Visningar
26 536
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka