Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag gör grön ärtsoppa kör jag bara mitt vanliga grönsakssopperecept. Smälter en liten gullök eller en scharlottenlök. Tillsätter ärtor och kyckling- eller grönsaksbuljong eventuellt lite grädde. Kokar (gröna ärtor väldigt knappt) och blizzar med stavmixer. Smakar av med salt och peppar.
Kan ibland köra genom en sill för att få bort ärtskalen.
Kan ha i lite mousserande vin i soppan precis innan servering eller servera med creme fraiche med pepparrot (kanske snyggt ringlat i skålen mot den gröna soppan). Kanske går lite mynta i.
Jag testade denna idag. Mixade när det var klart och så kryddade jag i tallriken med min favoritkrydda med salt parmesan basilika och citron . MumsVi brukar äta grön ärtsoppa med hela ärtor på hösten ihop med ostgratinerade svampmackor.åh det kan faktiskt få mig att längta efte hösten!
Jag brukar steka gul lök, tillsätta lite mjöl och röra runt. På med vatten, buljong, paprikapulver (milt och sött ej starkt). Koka ihop och släng i frysta ärtor. Koka upp tills ärtorna är klara, vilket går snabbt. Nom nom!
Har i alla fall skaffat gröna ärtor. Alltid en börjanJag testade denna idag. Mixade när det var klart och så kryddade jag i tallriken med min favoritkrydda med salt parmesan basilika och citron . Mums
Visa bifogad fil 67066
Kul! Har inte testat att mixa men det får jag gör nästa gång.Jag testade denna idag. Mixade när det var klart och så kryddade jag i tallriken med min favoritkrydda med salt parmesan basilika och citron . Mums
Visa bifogad fil 67066