Nyfiken på vad som inte gör den vegansk..?
En vanlig hederlig kokt korv (sån där skinnet knäpper när en biter i det) kan jag verkligen sakna ibland![]()
Den innehåller äggvita.
Denna knäpper i skinnet, men vet inte om den går att koka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken på vad som inte gör den vegansk..?
En vanlig hederlig kokt korv (sån där skinnet knäpper när en biter i det) kan jag verkligen sakna ibland![]()
Jag har petat på den men aldrig köpt. Kanske borde prova?Förvånad över att ingen nämnt ICA rökt kryddig sojakorv som jag tycker är superbra. Luktar som "riktig" grillkorv och den enda av alla jag provat som jag tycker är god. Finns i kyldisken men jag köper och fryser den hemma ibland, fungerar fint.
Ibland - ofta - undrar jag varför det framhålls att de vegetariska korvarna ska smaka så likt köttkorvar som möjligt. Det finns ju liksom en anledning till varför man valt bort köttet, så varför ska man ersätta det med något som smakar likadant??
jag personligen tycker att hälsans köks vanliga sojakorvar är helt okej. Och att Quornkorven smakar skit. Har inte orkat bry mig om att smaka fler sorter - mer än den i konservburk som jag köpte i hälsokostaffären när jag nyss slutat äta kött, för över 30 år sen... (och den smakade verkligen illa, är det enda jag minns...)