Tips man kan sprida i området, öppna påsarna innan du går ut, då behöver du inte ta av vantarna för att plocka up
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar behöva ta av ändå . Men har haft fingervantar under vintervantarna så inte hunnit bli så stelfrusen ändå .Tips man kan sprida i området, öppna påsarna innan du går ut, då behöver du inte ta av vantarna för att plocka up
Varför skulle det vara det? Jag känner gott om folk som har sina hundar lösa o kan kalla/stanna den/dom.Och jag är övertygad om detta med att "hundägare som går med hunden lösa och har perfekt inkallning / tränade hundar" är mer eller mindre en total myt. Även om jag känner till EN sån hund.
Varför skulle det vara det? Jag känner gott om folk som har sina hundar lösa o kan kalla/stanna den/dom.
Jag har 2 småkräk som aldrig skulle komma på tanken att rusa fram eller nobba ett kommando.
Jadu. Kan vara för att 99,9% av alla hundar som sprungit lösa mot oss har inte kunnats kalla in. Att jag känner några som har lydnad på sina hundar på brukshundsklubben blir liksom en annan femma. De går inte runt med sina hundar lösa i stan.
Ja, som jag skrev känner jag några hundar privat som skulle bete sig så. Och i stan har jag sett en sån hund en gång. Men de andra 99% av fallen springer fram mot oss och skäller, eller i värsta fall attackerar som en gjorde.Fast hade du mött mig och "min" hund hade det aldrig gått så långt som att han hade sprungit mot dig. Han hade ignorerat dig.
Starta en egen med rätt frågeställning så hittar folket dit.Inget att gnälla över men hittar ingen tråd som passar , skulle behöva lite tips . Någon som vet en bra tråd med kunnit folk ?
Många här på hund är väldigt duktiga. Säger som @Sel - starta en tråd.Inget att gnälla över men hittar ingen tråd som passar , skulle behöva lite tips . Någon som vet en bra tråd med kunnit folk ?
Håller med!Att öht gå ut - hela gångbanan är blank is med vatten på. Jag grejar inte att hålla balansen och hålla reda på hunden samtidigt som jag måste kolla att bilar och cyklar som korsar vägen verkligen stannar och inte kör över hunden...
Har du hunden lös för att du inte vill halka, när du har en hund som i princip alltid springer fram till hundar och folk för minsta lilla...?Vet inte om det är plusgraderna häromdagen som gjorde alla stigar till skridskobanor eller snön idag som gör att jag inte ser isen som jag vill gnälla mest på. Kombinationen är vidrig i varje fall. Trots icebugs så gick jag som Bambi nu på lunchpromenaden. Med lös hund för att inte rycka i henne när jag halkade. Hon är en sån där 99,5% hund som passar på att hälsa om den mötande så mycket som ler/viftar på svansen åt henne. Men inga andra var ute på isbanan nu ändå...
Har du hunden lös för att du inte vill halka, när du har en hund som i princip alltid springer fram till hundar och folk för minsta lilla...?
Jag tar aldrig någon seriöst som skriver massvis med "" i sina meningar, inte det minsta lilla.
Jag orkar inte
Det behöver ju inte alltid vara andra hundar och folk där/när man går