Glossybox!

Sv: Glossybox!

Mitt konto är kvar, men istället för gula pilar (för betalt, packat och skickat) som skiftar till grönt när det är klart finns bara en röd att prenumerationen är avslutad.

Har skickat iväg ett syrligt mail att de nog missar en rätt köpstark målgrupp om de inte kan se till att leverera i tid. Vi är mer kräsna än så.
 
Sv: Glossybox!

Jag fick två sms, ett om att de håller på och packar boxen och en om att den är skickad.
 
Sv: Glossybox!

Då väntar jag alltså på Postens, det vanliga att det är något på väg. Fast jag brukar inte få det förrän det anländer.
 
Sv: Glossybox!

Den första var från Glossybox och den andra kommer alltid från Posten.


Jag har sedan mars månad bara fått ett var gång och det är postens. Nu fick jag ett med kolli-id om du läste mitt tidigare inlägg, och tydligen har lovisaeleonora_ fått ytterligare en variant på sms från glossybox. Om jag ska behöva vara dagens eko...;)
 
Sv: Glossybox!

*knappis*

Idag damp boxen ner i brevlådan. Ahhhahhahahahahaha! Detta eviga torrschampo. Ögonskuggan var också med, och ett litet prov på en lermask (om jag inte läste fel.

Nå, jag är tacksam att jag sa upp boxen, nu har jag provat. Och förkastat.
 
Sv: Glossybox!

Jag kommer också säga upp boxen (för en stund!) nu.
Allt i min box var täckt av ett svart "ludd" men det var inte av ögonskuggan för den fanns inte ens i boxen..
Vet inte om jag orkar maila kundtjänst och be att de skickar en, men det var ju pga den jag fortsatte en månad till.
 
Sv: Glossybox!

- Batiste torrschampo
- Botanics lermask
- Naobay universalkräm
- Emite ögonskugga

Jag fick samma, fast med deodoranten från Emma S istället för mascaran.
Det var min första box, och jag tyckte väl att det var helt okej.
Dock så fick jag hem torrschampot förra veckan i en beställning från Asos, har inte provat det men förhoppningsvis är det bra (och då är en mindre förpackning uppskattad!).

Det brukar ta mig över ett år att använda upp en deodorant, så jag hoppas att det inte är något som kommer att dimpa ner i brevlådan särskilt ofta... Men den ser trevlig ut, så även om den kommer att användas sällan så kommer den att se fin ut på hyllan i badrummet :D
Den svarta ögonskuggan uppskattades också (den kom fram hel!) då det var något jag planerade att köpa.
 
Sv: Glossybox!

*knapp igen*

Fick följande svar på mitt mail:
---

Det var tråkigt att höra!

Vi drar alltid pengarna den 9 varje månad, förutom de gånger den 9 infaller på en lördag eller söndag eller röd dag. I november drogs alltså pengarna den 8e.

Vi skickar också alltid ut boxarna i slutet av varje månad. Det tar dock lite olika lång tid för posten av leverera dem, bland annat beroende på var man bor och om man bor i villa eller lägenhet. Det är tråkigt att det känns så viktigt att den kommer innan månaden är slut, vi har inte sagt att den kommer att levereras då, utan att den kommer att skickas ut då. Det kommer alltid att komma en box per månad.

Om smink skulle gå sönder i leveransen, så skickar vi alltid ut en ny produkt.

Hoppas du i alla fall har hittat lite nya favoritprodukter under tiden du har prenumererat.
---
 
Sv: Glossybox!

Jo, men det är ju för att alla ska hinna få sina lådor innan jul som de är tidiga i år.
Visst, det kan väl kännas konstigt att de drar pengarna så tidigt men det är ju för att de ska kunna skicka ut samtidigt. Det är ju inget de hymlar om så man får nog antingen ta det eller skita i att. Tyvärr :p
 
Sv: Glossybox!

Jo, men det är ju för att alla ska hinna få sina lådor innan jul som de är tidiga i år.
Visst, det kan väl kännas konstigt att de drar pengarna så tidigt men det är ju för att de ska kunna skicka ut samtidigt. Det är ju inget de hymlar om så man får nog antingen ta det eller skita i att. Tyvärr :p

Fast vettu om jag beställer et tv-seriebox...nej vänta.....om jag beställer TIO...FEMTON tv-serieboxar på en shop som säljer discar..;) ....så levereras det ändå dagen efter. För min del, ända hem till dörren. Dagen efter betalning. Glossybox behöver inte göra kollektiva utskick.

De har tom börjat med 'pop-up butik' i något köpcenter i stockholm. Det är som att de där skulle ta betalt för sina varor men inte skicka hem dem till kunden förrän en månad senare. Nä, tummen jättener tycker jag.
 
Sv: Glossybox!

Ja men det funkar ju inte så med Glossybox? Där är ju meningen att boxen SKA skickas ut en gång i månaden.

Du behöver inte dryga dig genom att upplysa mig om hur nätshopping går till...

Och passar det inte så är det ju fritt fram att inte prenumerera, vilket du ju inte ska. Problemet löst.
 
Sv: Glossybox!

Du behöver väl inte vara otrevlig? Jag skrev precis vad jag tyckte, att de missat en väldigt intressant målgrupp genom det här förfarandet. Och som alla vet är det kanske inte bästa hanteringen, att en gång i månaden ha stora utskick om det både för kundens och egen del är bättre att skicka löpande.

De har ett koncept många väljer att gå ifrån, får vi inte diskutera det här?
 
Sv: Glossybox!

Glossybox blir bara större och större så det verkar inte vara ett jätteproblem för dem att kunder går ifrån. Vad skulle vara så himla intressant med en målgrupp som vill att företaget ska ändra sitt koncept?

Jag tycker att det är lite detta med att vänta och vara nyfiken som är det roliga med Glossybox, den ska dimpa ner någon gång i slutet på månaden och sätta guldkant på den dagen. Om boxen kom precis när jag ville skulle det inte kännas lika roligt. Sen är det väl kanske inte så att glossybox har ett enormt lager av olika skönhetsprodukter från varumärkesstarka märken liggande att bara kombinera boxar av på löpande band. Det är nog mycket som ska till innan med samarbetena företagen emellan, planering och förberedelser inför de olika månadsboxarna. Tycker det är rätt otroligt att det kan fungera så bra som det gör, att kontinuerligt få hem en box med produkter av ett högre, ibland MYCKET högre värde än jag betalar.

Skulle inte vilja jobba på glossybox kundtjänst, puuh...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 640
Senast: Takire
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 512
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp