Glossybox!

Sv: Glossybox!

Idag blev jag dock lite ledsen, för min ögonskugga var trasig. :( Så jävla surt.
Så jag får väl se om jag får någon ny eller ej. Skulle inte förvåna mig om de inte har några kvar...

Min var också trasig. Det var svart ögonskugga i HELA lådan. Allt är svart och det är skitsvårt att få bort! :rage:
Tredje lådan som något är trasigt i...
 
Sv: Glossybox!

*knapplån*

jag fick:
* torrschampoo xxl volume (köpte såklart torrschampoo igår på affären haha men nu har jag två olika så :P)
* botanics lermask (ska bli kul att testa :) )
* naobay universalkräm (har massor nu men det är väl alltid bra att ha..)
* emite makeup (ska bli intressant och se hur svart den är)
* emma s deo (vilken tråkig förpackning men är kanske bra. ska testas imorgon)

Dottern fick nog samma, men inte emma s deo, utan oriflames mascara istället. Hon är nöjd, och ögonskuggan var oskadd.
 
Sv: Glossybox!

*KL*

Nu blir jag lite sur. Jag har prenumererat några månader. En hel del bra grejor (alla hudkrämer mm åker ner i en väska varur jag plockar saker när jag reser) men även en del jag aldrig kommer att använda. Förra månaden var ett lågvattenmärke. Så kom boxen idag. Jag fick vare sig mascara eller deo, saker som jag faktiskt använder. Istället fick jag några Elizabeth Arden-ampuller (ja!) som ska minska fina linjer i ansiktet. Ok, jag är 46 bast. Men jag är helt övertygad om att jag aldrig svarade ja på någon fråga om jag oroar mig för åldrandet (om det nu fanns någon sådan i det inledande "testet") för det gör jag inte. Så produkter som den där är helt bortkastade. Däremot en mascara eller en deo hade jag gärna tagit. Lermasken kommer jag heller aldrig att använda och knappast heller torrshampoo.

Och vad använder man en svart ögonskugga till? Om jag nu åkte på anti-rynk pga ålder kunde jag ju ha sluppit svart ögonskugga pga ålder kan jag tycka.

Nej, den här boxen var verkligen ingen höjdare för min del och det är andra månaden på raken jag tycker det. Nu får vi se nästa månad, är det inte bättre då så får det räcka.
 
Sv: Glossybox!

Och vad använder man en svart ögonskugga till? Om jag nu åkte på anti-rynk pga ålder kunde jag ju ha sluppit svart ögonskugga pga ålder kan jag tycka.

Om du aldrig sotar ögonen kan du använda en svart ögonskugga som kakeyeliner med en liten snedställd borste. Antingen själv eller för att fixera en flytande eyeliner och få den att hålla bättre.

Jag hade btw blivit jätteglad för kapslarna och jag är 24 :D
Säger inte att jag inte är skadad...


KL*

Jag fick ansiktsmask, ansiktskräm (spännande den såg ut!), torrschampot (som jag älskar att få, används mer till att styla än att "schamponera"), skuggan och mascara från oriflame.

Tycker det var en rätt bra box!

Nu är jag nyfiken på the golden box som jag beställt. Älskar specialboxarna!
 
Sv: Glossybox!

Om du aldrig sotar ögonen kan du använda en svart ögonskugga som kakeyeliner med en liten snedställd borste. Antingen själv eller för att fixera en flytande eyeliner och få den att hålla bättre.

Eh... du tala grekiska? Sota? Kakeyeliner? Snedställda borstar? Nej, jag är inte så insatt i terminologin, nej. :rofl: Har total nollkoll egentligen.;)
 
Sv: Glossybox!

Jag som aldrig sminkar mig hade nog sett en svart ögonskugga som rätt användbart, när jag väl ger mig på smink. Som just eyeliner.
 
Sv: Glossybox!

Jag som aldrig sminkar mig hade nog sett en svart ögonskugga som rätt användbart, när jag väl ger mig på smink. Som just eyeliner.

Ja, jag tycker det funkar bättre med eyliner av just svart ögonskugga och snedställd borste än med vanlig eyeliner. Det ser naturligare ut, inga skarpa linjer som dessutom blir till fiskmåsar om man inte är stadig nog på handen. Eyeliner av ögonskugga är mer förlåtande och sitter bättre.
 
Sv: Glossybox!

Känner mig tveksam för egen del. Jag använder penna och gillar det enkla i det. Den där ögonskuggan åker nog i ge bort-lådan, så det är ju skönt att läsa att den har potentiella användningsområden. Då finns det väl alltid någon som vill ha den.
 
Sv: Glossybox!

*knapplån*

Nu är jag skitsur, jag har fortfarande inte fått novemberboxen och lär ju inte få den i rätt månad. Sånt här strul gör att jag tappar sugen totalt, och surar ihop. Ja, jag är barnslig när det kommer till sådana detaljer.
 
Sv: Glossybox!

Fast jag tycker inte det är barnsligt alls. Det är hur sopigt som helst att ett företag tar betalt för en vara i början på månaden och levererar den månaden efter. Skitdåligt tycker jag.
 
Sv: Glossybox!

Jag hade ju aldrig i glödheta helvete accepterat det på jobbet, och jag känner att jag nog inte gör det privat heller.

Alltså jag gillar glossybox-idén, ett paket med överraskningar, man provar saker man aldrig skulle köpt annars, man får mer än man betalar för osv. Men för det första irriterade jag mig på just detta med betalning vs leverans, sen har det varit lite för mycker nödvaror i boxarna. Jag tror dessutom att priset snart höjs. Nej, de behöver nog ändra lite på vissa saker i sitt koncept och rutin. Lite buzzadortänk för varorna kanske så skulle nog innehållet kanske bli ännu bättre. Men ffa betalning och leverans, där måste de göra något radikalt.
 
Sv: Glossybox!

Det verkar vara många som är missnöjda med innehållet, och självklart går det inte att hålla alla nöjda. Frågan är om de har en annan målgrupp än den de fångar in?

Nu har jag i alla fall avslutat min prenumeration (innan jag ens fått första boxen) och håller mig till specialboxarna.
 
Sv: Glossybox!

Jag skulle tycka att det vore intressant med ett sortiment av valbara boxar av olika valörer med garanterat värde > beställa, betala och invänta boxen max tre dagar senare i brevlådan. Systemet de har idag att alla ska få boxen samtidigt känns inte bara o-effektiv utan också orättvis och för kunden o-värd.
 
Sv: Glossybox!

Men den här gången har de börjat något nytt, den 10
9:e fick jag ett sms från glossybox att "just nu packar vi din glossybox som kommer skickas till dig inom en vecka. Du kan bevaka leveransen på postens hemsida med ditt kolli-id blablabla!"
Sen fick jag det sedvanliga från posten att glossybox är på väg - det fick jag i tisdags och jag var då övertygad om att paketet skulle komma typ torsdagen, men det kom på fredagen. (Jag får sms:en, dottern får boxen ska jag tillägga. ;) )

Har du kollat via kolli-id på posten eller kollar du glossybox-sidan?
 
Sv: Glossybox!

Jag har inte fått något kollinr, jag fick SMS att boxen skickades nu, och sedan loggar jag in och ser att den inte står som skickad. Kul skämt...

... och nu efter att jag avslutat prenumerationen ser jag inget alls när jag loggar in, står bara som avbruten. Pengarna har de givetvis sedan den 6/11.
 
Senast ändrad:
Sv: Glossybox!

Kl

Jag fick min första box i veckan. Jag tror jag är nöjd. Använde den svarta ögonskuggan som eyeliner idag, funkade super. Testade lermasken som var ok, min treåring fick ett gott skratt ;)

Fick även jag serum ampuller som jag gillade massor. Nackdel - dom är svindyra så jag kommer nog inte lägga pengar på dem när de är slut :/

Torrschampot gillade jag med, så ja, jag är nöjd! Beställde guldlådan nu oxå och hoppas jag inte ska bli besviken. Men det känns lite läskigt att de verkar strula med leveranserna...
 
Sv: Glossybox!

Jag har inte fått något kollinr, jag fick SMS att boxen skickades nu, och sedan loggar jag in och ser att den inte står som skickad. Kul skämt...

... och nu efter att jag avslutat prenumerationen ser jag inget alls när jag loggar in, står bara som avbruten. Pengarna har de givetvis sedan den 6/11.

Märkligt att de skickar olika sms? :crazy:
Ditt konto borde vara kvar till abonnemangsmånaden är avslutad. Kan ju jag tycka då. Är glossybox ett amatörföretag, taffligt skött? :confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 640
Senast: Takire
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 512
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp