Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade man nu lyckats göra en så grej hade man väl gått och hängt sig istället för att tänka att "det här är min chans till några minuter i rampljuset"???
Vilket äckel, tycker jag.
Hade man nu lyckats göra en så grej hade man väl gått och hängt sig istället för att tänka att "det här är min chans till några minuter i rampljuset"???
Tror inte att några sådana tankar finns hos den stackars kvinnan öht.
Fascinerande att någon ens inbillar sig det dock..
Brist på empati och förståelse.
Eller så var det för att se till att det inte händer igen? Att få folk att inse att stress kan få fruktansvärda konsekvenser.
Precis som de som går ut med att de kört ihjäl en vän när de varit rattfulla och liknande händelser.
Jag tycker inte att det ursäktar det inträffade, men det är väl inte det du menar heller.
är det förståeligt att det blir så fel? Är det acceptabelt? Är det förlåtligt?
Om mamman försöker sona sitt brott genom att synas i tv-rutan, så ok.
Ja, förmodligen är det väl det som är tanken. Men förhindrar man att någon annan glömmer genom ett sådant program? För att glömma bort att man är förälder under en hel dag bör man väl antingen ha en skruv lös eller vara i rejäl psykisk oblanas/utbränd - spelar det då någon roll att man sett en talkshow som denna? Kanske. Om mamman tror och hoppas att hon kan hjälpa ett annat barn så är det om inte annat modigt gjort, hon lär ju få en hel del skit kan man tänka.
escodobe skrev:Att varna "glöm inte barnet i bilen" ger nog inget annat än himlande ögon "vem kan göra sådant" men att varna för att man ska ta stresssymptom och överansträngning på allvar är en annan.
Det är ingen ursäkt för det inträffade - men det kan finnas en förklaring till det.
Att varna "glöm inte barnet i bilen" ger nog inget annat än himlande ögon "vem kan göra sådant" men att varna för att man ska ta stresssymptom och överansträngning på allvar är en annan.
Jag tycker inte att det ursäktar det inträffade, men det är väl inte det du menar heller. Man kan ju ha förståelse för mycket; bonden som var deprimerad och glömde att ladugården var full av djur, tanten som vunnit en resa, var upprymd och glad men som glömde katten hemma utan tillsyn när hon åkte, det unga paret som var nyförälskade och band hunden i dragkroken, olika avvikande sexuella beteenden (pedofili osv, man kanske inte kan styra över sina lustar??), den rattfulla föraren som mejade ner mamma och barnvagn på väg hem från festen osv. Men är det förståeligt att det blir så fel? Är det acceptabelt? Är det förlåtligt?
Jag är nog av den uppfattningen att vissa saker (som de jag gett exempel på ovan) inte FÅR hända. Man är som människa skyldig att ta ansvar. Om det ändå händer (och javisst, säkert kan det hända vem som helst, mig med) så är det förstås otroligt synd om den människa som tabbat sig. Mamman lider säkert värre än vad dottern gjorde innan hon dog, i synnerhet om man tänker sig att hon ska elva med detta varje dag resten av livet. Men jag tycker ändå att det är oförlåtligt. Även om det inte sker med flit.
Om mamman försöker sona sitt brott genom att synas i tv-rutan, så ok. Men det finns inga bortförklaringar i världen för det som inträffat.