Glömma sitt barn i kokhet bil....

Zoya

Trådstartare
Fy vad tragiskt... Just nu på Oprah:
En mamma glömde sin två-åriga dotter i bilen när hon åkte till jobbet. Barnet satt där i minst 8 timmar och dog av överhettning :cry: Så fruktansvärt hemskt! :cry::(

De diskuterar skuldfrågan, hur man kan glömma sitt barn och sen konstaterar de att det är lätt hänt typ...
Men jag tycker så att det är nåt som bara inte får/kan hända. HUR kan man glömma att man har sitt barn i bilen när man åker till jobbet??

Sv: Glömma sitt barn i kokhet bil....

Ja man är sjuk. Vid fulla sinnes bruk gör man det inte.

Jag kan inte se sånt där utan att bli mordisk, jag blir helt förstörd..... :cry:

Många berättar i programmet att de glömt något barn i huset när gått till bilen och ska åka iväg och någon glömde barnen i garaget eller vad det var.

Är mammor/pappor i USA så stressade att de inte minns ens hur många barn de har? Eller kan det vara så att de har för många barn helt enkelt.
Jag har 5 barn (2 mänskliga och 3 hundliga :rofl: ) och jag glömmer aldrig någon av dem.....

Jag fattar inte heller hur man kan glömma sitt barn i bilen. Har inte sett hela programmet. Slog på tv:n för en stund sedan så jag har inte hört allt va de har sagt.

*kl*

och jag förstår inte att folk runt bilen inte har reagerat.

Det förekommer här i Sverige också! När vi flyttade in tyckte vi att en grannfamilj verkade lite underlig varför vi frågade en annan grannes tolvåriga dotter (inte snällt jag vet) hurdana de var. Hon sa

De är sex personer. När de ska iväg någonstans kommer hela familjen utrusande från olika dörrar och packar in sig i Volvon. Sedan dånar det till och de kör i väg. Efter fyra minuter kommer bilen igen och familjen rusar ut och ropar:

Emmaaaaah!

Det var familjens då treåriga dotter som ofta glömdes bort. Tur i oturen dock att de upptäckte det innan det var för sent.

Usch! Förstår inte hur folk kan göra så. Hörde för några år sedan om en bekant till mig som brukade lämna sitt spädbarn i barnstol i bilen medan hon red ut :eek:. Barnet brukade ligga där och skrika i någon timme medan hon var borta.

Jag såg också programmet och jag tyckte så otroligt synd om den stackars mamman. Jag tänker inte hysa agg emot henne, hon va mycket uppriven och INGEN normal människa lämnar väl sitt barn ensam i bilen medvetet... Detta var en hemsk olycka och jag lider med alla inblandade.

"Allting ni säger till/om mig har jag redan sagt till mig själv tusentals gånger"

Usch! Förstår inte hur folk kan göra så. Hörde för några år sedan om en bekant till mig som brukade lämna sitt spädbarn i barnstol i bilen medan hon red ut :eek:. Barnet brukade ligga där och skrika i någon timme medan hon var borta.

:eek: :cry: Men jösses!

Jag såg också programmet och jag tyckte så otroligt synd om den stackars mamman. Jag tänker inte hysa agg emot henne, hon va mycket uppriven och INGEN normal människa lämnar väl sitt barn ensam i bilen medvetet... Detta var en hemsk olycka och jag lider med alla inblandade.

"

Samma här, jag kände mest att jag skulle vilja krama henne. Stackaren, vilket helvete.

Tragiskt att folk får vara så glömska.

Finns ju miljarder orsaker till varför men inga sjukdommar i världen ursäktar händelserna.

Det kan vara samma mamma som var hos Dr Phil och då kom det fram till att orsaken var utbrändhet. Bränner man upp sig av stress slutar hjärnan att fungera och då kan man tom missa så viktiga saker tyvärr.

Förstår inte heller hur man kan glömma sitt barn.
Det är helt sjukt! Hörde om en som lämnat ett spädbarn och en treåring i bilen och gått och plockat svamp:crazy: Bilen stod mitt i solen, blev för varm inne och barnen dog av värmeslag. 3 åringen hade i ren panik slitit av sig håret:cry::crazy:

Det kan vara samma mamma som var hos Dr Phil och då kom det fram till att orsaken var utbrändhet. Bränner man upp sig av stress slutar hjärnan att fungera och då kan man tom missa så viktiga saker tyvärr.

Ja, jag läste en bok skriven av en kvinna med flera fosterbarn med varierande grader av problem. Hon hade inte glömt ett barn, men hon beskrev hur hemskt lätt det hade varit att göra det.
Jag tror att är förhållanden tillräckligt oturliga så kan det hända även välmenande och normalt sett duktiga föräldrar.

Sen finns det exempel på folk som MEDVETET lämnat sina barn i bilar...

Det är ont om fosterhem i USA, speciellt för barn med speciella behov. Så de som finns blir ständigt nerringda från pressade socialarbetare som tigger om att de kan klämma in en till. Hon beskriver hur en likande händelse som den i Dr Phil hamnade i nyheter och hur hon själv hade moraliserat och förfasats "HUR kan man göra så" tills hon efter ett par år som fostermamma började inse hur det sker "Mamma kommer hem ganska sliten. Det har tagit för lång tid i affären i igen och Todd fick ett utbrott. Hon har ett tiotal kassar att bära in och telefonen ringer redan. Mamma ber sin lilla flicka ta in babyn, precis som jag bett Neddy eller Ben att ta in en baby åt mig. Flickan hör inte, eller glömmer bort det. Mamma stuvar in varorna, ringer ett par samtal och är tacksam över att babyn sover så gott. Hon hänger ut en tvätt och delar ut sex muggar juice. När hon tittar på klockan blir hon förvånad över att det har gått nästan två timmar."
Katy Harrison "De bortglömda barnen"

Jag skulle ALDRIG binda fast en hund i dragkroken. Man TROR att man aldrig skulle glömma - men så händer det något och man får kasta sig in i bilen och köra till sjukan, eller så kommer den andre i familjen hem och bara ska "låna bilen" och ser inte hunden. Det är nog lättare än man tror att det händer en olycka.

Ja man är sjuk. Vid fulla sinnes bruk gör man det inte.

Joo, det kan man göra tex vid stress, utbrändhet eller att man inte är van att lämna på dagis dvs man går på rutin.

Jobbade med en person under min apu som i all hast kom rusandes in på arbetsplatsen några minuter försent. Eftersom hon aldrig någonsin kommit försent började folk ifrågasätta. Det visade sig att det var hon som skulle köra sin son till dagis. Sonen hade inte sagt ett ljud under hela bilresan så hon körde sin runda från hemmet till jobbet, stängde av bilen och kollade av ren händelse i baksätet. Där satt hennes son med stora ögon och tittade sig omkring. Så det var bara för henne att sätta igång bilen igen och lämna sonen på dagis.

MEN det jag reagerar på är inte att mamman glömde barnet utan att INGEN reagerade på att ett barn satt själv i bilen. . Det är för mig ofattbart.

"Allting ni säger till/om mig har jag redan sagt till mig själv tusentals gånger"

Jag håller med dig faktiskt.
Det KAN faktiskt hända även den bäste.

Jag tycker det är precis lika hemskt som när folk "glömmer" sina hundar i stekheta bilar.
När jag jobbat på High Chaparral om somrarna så hände det i stort sett dagligen att någon rapporterade om en hund i någon bil i solen.
I de fleste fall var det folk som insett att hunden är skotträdd och då stängt i den i bilen....
Helt sjukt hur man medvetet kan göra så.
Skulle jag ha ihjäl min hund/barn på det sättet skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv.

Joo, det kan man göra tex vid stress, utbrändhet eller att man inte är van att lämna på dagis dvs man går på rutin.

Jobbade med en person under min apu som i all hast kom rusandes in på arbetsplatsen några minuter försent. Eftersom hon aldrig någonsin kommit försent började folk ifrågasätta. Det visade sig att det var hon som skulle köra sin son till dagis. Sonen hade inte sagt ett ljud under hela bilresan så hon körde sin runda från hemmet till jobbet, stängde av bilen och kollade av ren händelse i baksätet. Där satt hennes son med stora ögon och tittade sig omkring. Så det var bara för henne att sätta igång bilen igen och lämna sonen på dagis.

MEN det jag reagerar på är inte att mamman glömde barnet utan att INGEN reagerade på att ett barn satt själv i bilen. . Det är för mig ofattbart.

Frågan är om nån såg barnet.

Till alla:

ja, visst förstår man att mamman mår skit men så värst synd om henne är dte inte. DEN det är synd om är barnet - tänk vilken kvalfull död att koka till döds i en stekhet bil :cry::cry:

Alltså, man SER väl att barnet sitter där bak när man kliver ur bilen, eller? :crazy:

Och inte NÅGON gång under dagen kom hon på att hon glömt sitt barn i bilen... det är det som är det värsta också...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka