Globus Noble Hoppsadel!!

M

mx_tiger

Hej Alla!!!!

Jag funderar på att köpa en Globus Noble hoppsadel, är den någon som har erfarenhet av den modellen, jag har förstått att den är ganska ovanlig, kanske för att den är ganska ny på marknaden.
Hur är det med bomvidderna?? är 32" eller 34" "normal" bomvidd eller??
////Emzer

Sv: Globus Noble Hoppsadel!!

Hej!
Jag har precis köpt en globus noble till min häst:D! Det jag tycker om den är att den har väldigt stor anläggningsyta, vilken fördelar trycker på en större yta än vanliga sadlar! Min häst har en väldigt stor(!) manke, och den här sadeln är den enda utan cutback som han har kunnat ha. Det negativa enligt mig är att den är stoppad med paneler vilket gör att den inte går att stoppa om, men stoppningen blir ju inte knölig, men den har ett "bäst före datum". Vad gäller bomvidder så är jag inte riktigt säker, men jag har en 34 vilket jag skulle uppskatta till en vid.
Hoppas du har fått lite svar!
:bump:

Vad är det för läder i Noble sadlen? Hur stora är stöden? Funderar också på en sådan men har bara sett den på bild.:d Och vart får man tag på en sådan? Vad fick du ge för den?

Vart har ni sett en sån? Finns ju inte ens på Globus hemsida? :confused:

Senast ändrad av en moderator:

Nej den finns av någon underlig anledning inte där :confused: Har själv bara sett den på bild i tidning. Skulle vilja se den i verkligheten men vet ingen butik som har den...

OK. Bara till att vänta då. Men eave som köpt den kanske kan beskriva den ännu mer! Läderkvalitet, mjukhet i säte, vilka färger den finns i, pris osv? :idea:

Jag kan inte förstå varför den inte finns med - det verkar skumt för det är ett tag sedan den kom ut... Eller så kanske det beror på att de gör reklam för den nya Opalsadeln nu och att de väntar med Noble -modellen? Men det känns väl inte heller logiskt kanske...:confused:

Liknande trådar

Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 645
Senast: ako
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar