Globus Gloi

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Globus Gloi

Hoppar på den här och undrar om någon har testat Globus nya dressyrmodell Crincle?

Undrar hur pass lång den är...

Jag håller med.
De som har nära till hööks kan prova den där.

Den är inte så kort heller.

Clic i 16,5 är jättekort däremot vill jag minnas.

Okej, det där verkar ju variera en hel del beroende på vem man frågar :p Beror väl på hur den sitter på hästen kanske?

De Globus Gloi jag sett har iaf vart snygg!
Men smaken är som baken ;)

passar de bara till hästar med raka ryggar?

är det någon som har en globus the turner då?(globus i dressyr modell).

har bara testat en 17,5 på min kortryggade häst, den låg kanon tror de va 36 eller 38 i bommen men tyvärr var den för lång, annars var den lagom svängd i bommen.

Jag har en sådan 17' bomvidd 36. Tycker den är jätteskön och ligger bra på hästen. Enligt Globus så passar "The turner" mer hästar med lite rakare ryggare än vad deras modell som heter "Clic" gör. Betalade 6700 kr för min, men det är lite mer än två år sedan.

Men visst skulle jag kunna tänka mig att byta ut den mot en Top Reiter JR Special (fast inte med röd bossa....hemskt fult).....

Senast ändrad av en moderator:

Okej, det där verkar ju variera en hel del beroende på vem man frågar :p Beror väl på hur den sitter på hästen kanske?

De Globus Gloi jag sett har iaf vart snygg!
Men smaken är som baken ;)

OJ! jag trodde att Kolbeinn menade CRINCLE,
det var iaf den jag menade!!

Jag diggar GLOI! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Efter 30 år som ryttare har jag för första gången fått ridsår, i ljumskarna. Sadeln är utprovad och ny, jag hamnar i en korrekt sits i...
2
Svar
20
· Visningar
2 324
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 665
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat