Hjälp! Varför får jag ridsår?

Jag är en sån som har sjukt långa överben till min relativt korta längd. Jag har helt sonika tagit bort knästöden på sadeln och det var helt revolutionerande för min ridning. För första gången sa en tränare att jag hade en mkt bra sits!

På bilden ser sadeln ut att vara rejält för liten, och det hjälps inte av knästöden. De ser ut att trycka din rumpa på bakvalvet. Jag är 164 cm bara ben som sagt, och jag får knappt plats i 17 tums dressyrsadlar, i synnerhet om de har stora stöd.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Blandrastik
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 732
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 344
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp