Gissa rasen tråd?:)

Sv: Gissa rasen tråd?:)

Hittar du någon ras som passar omöronen står upp?

Hon säger att det är en kuggis, kanske betyder att den inte är rastypisk? :idea:

Jag tycker det ser ut som en spets eller jakthund på kroppen o påminner om en golden/labbe på huvudet..

det påminner lite om en pälsad mexikansk nakenhund.. men det e säkert fel det med :D

Nädu Radon! Nu måste du berätta tycker jag.
har gått igenom hela mitt register men jag kommer inte på rasen, har för mig att ja sett denna förut och hört namnet men kommer ingen vart ändå =)
Så berätta nu...

Jag tar mig friheten att lägga in en ny hund ^^
Två raser!
Ena är väldigt lätt då han är lik, den andra kanske är lite svårare..
DSCN1134.jpg

DSCN1124.jpg

DSCN1179.jpg

Ser ut som en labbe/setter eller labbe/vorsteh.....

Jag tycker att kroppen och färgen ser ut som en laika och huvudet kan stämma på en ung laika men dock inte öronen... Men då har jag absolut ingen uppfattning om storleken på den så det kan ju vara en minihund med....:crazy:

Nädu Radon! Nu måste du berätta tycker jag.
har gått igenom hela mitt register men jag kommer inte på rasen, har för mig att ja sett denna förut och hört namnet men kommer ingen vart ändå =)
Så berätta nu...

jag svarade på hon som gissade rätt.. hehe. kuggisen var att den oftast är naken.. och den har oftast ståndöron. :D

Det är Ravens tur, eftersom denne svarade rätt senast.
Vi får vänta & se om det händer nåt! :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 452
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 067
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka