Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur känner ni för andra som är berusade?
...
För att ställa det på sin spets är det den inlärda berusningen som är jobbig, inte att någon har druckit litet för mycket, och tämligen diskret vinglar iväg till en taxi hem.
....
Fulla människor, eller ens berusade människor, har jag svårt för. Min pappa var alkoholist och blev personligfhetförändrad när han drack så jag har svårt att se att fulla människor är mer öppna och ärliga om vad de tycker utan känner mer att de ljuger och snackar skit. Det är ju inte "de" som talar utan alkoholen. Han var våldsam när han var full och inte rolig alls, medan han var en snäll människa som nykter. Frågan är då, vilken av de två var hans riktiga jag.
....
I agree, min hjärna kommer på en massa roliga upptåg på fyllan jag inte får som nykter.
Det betyder inte att mitt liv som bykter är tåkigt men en fest blir inte densamma utan alkohol.
Och tja, jag fattar inte varför man går på fest eller ska hänga på de som dricker om man ska stå som en torris bredvid och dra ned stämningen.
Jag älskar fulla människor som festar. Fulla människor som super hemma för att de mår dåligt är ju aldrig kul. Men fulla människor som har roligt är ju bland det roligaste som finns, även om man är nykter. Det är då folk säger vad de tycker, det är då de vågar vara sig själva och det är då de blir sådär extra roliga.
Själv tycker jag inte att jag är så annorlunda full som nykter. Jag är högljudd, skrattar mycket och är allmänt jobbig oavsett. Men jag har betydligt roligare full än nykter. Livet känns liksom lite roligare...man får den där "go-känslan" som makatrontanten beskriver.