Giftfritt insektmedel

Centaur

Trådstartare
Jag tycker inte det känns särskilt trevligt att dränka hästarna i en massa giftiga kemikalier, så jag tänkte satsa på på giftfria alternativ i år.

Någon som kan tipsa om märken som är bra? Det ska vara hudvänligt då det främst är mellan benen och skapet som ska sprutas, i övrigt har dom heltäckande skyddsdräkt. ^^

Sv: Giftfritt insektmedel

jag brukar göra egna medel.

salva= helosan + pressad vitlök och krossad citronmelliss.

eller spray= koka citronmeliss och rosmarin, låt det svalna.pressa i vitlöksklyftor och låt det dra över natten. sila. och sen är det klart

Oh det lät ju inte överdrivet krångligt:) Hur mkt av varje har du i ungefär? Håller det länge? Hur pass bra funkar det jämför med dom man köper i affären?

Equimin sommarspray, bästa insektsmedlet jag har använt. Finns även ett som heter "Näckens bromsbroms" som funkar toppen, men det är lite mer trögflytande och svårare att spraya på ett jämt lager.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 228
Senast: Badger
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka