Jag håller med, det kändes rent konstgjort.
Maxine och Elina som var med för ett par år sedan har tydligen en gemensam livestream på Instagram efter att avsnitten sänts på kvällen. Även Hans och Louise dök upp i kommentarsfältet igår, jag har inte följt streamen tidigare men Hans hade också varit med som gäst veckan dessförinnan.
De verkade rörande överens om att graden av regi styrs mycket av vem som filmar respektive par, och den som nu filmar Louise och Jonas hade tydligen gjort intryck redan när han filmade Jacob och Elahe. De andra paren hade (i alla fall då) mycket mer "skuggor" som rörde sig i utkanten och filmade just vad som hände eller inte hände långa perioder, medan den här mer effektiva och uppstyrda regimannen var mer "jag hinner bara filma en halvtimme idag, jag tänker att ni får gå på bio och så filmar jag när ni går dit och pratar om någonting, ok?"
Även robotdammsugargrejen igår kändes ju sjukt random och inklistrad bara för att. (viss humorpoäng för "krispigt golv" dock som någon besynnerlig reklamslogan
är mitt golv "krispigt" så är det för att det finns smulor av knäckebröd och jord/grus på det...)
Intressant också att det är ett stort tidshopp i skildringen av Bodil-Hans-relationen, förvisso på grund av turerna med avhoppet men i avsnitt 6 hade de bara varit gifta sex dagar och tumultet igår var tydligen alldeles i slutet av deras fyra (?) veckor. Det kändes ju mer som att han nyss kommit dit.
Och intressant att Maxine understryker vad många inklusive jag tycker, att det är en jäkligt rörig och snuttifierad säsong generellt där man egentligen får väldigt lite grepp om deltagarna, mycket mindre än tidigare år med konstiga klipp hit och dit och en inslängd "expert" helt slumpvis i korta sekvenser i stället för tidigare parterapisessioner.