Getter och giftiga växter?

mimus

Trådstartare
Myten säger ju att hästar inte äter giftiga växter, men det har ju visat sig att det är just en myt.
hur är det med "matmaskiner" som getter?
Vi fick hem våra i går, och när vi varit ute med dem i omgivningarnaa på gården så äter de även på buskar som jag är osäkra på.
Har inte lyckats ta reda på vad buskarna heter.

Så hur är det, jag misstänker att getterna kommer att vara lösa :angel: ibland,och hur orolig behöver jag vara?

Sv: Getter och giftiga växter?

Getter äter i stort sett det mesta de kommer över givetvis inte allt men det finns mkt som slinker ned i magen. Mina hittade rabarberlandet så det blev till att stänga in rabarberna för våran del. Om jag vore dig skulle jag ta reda på vad det är buskar. Bättre att vara säker och kanske förhindra att någon äter på det och blir sjuk.

Senast ändrad:

En av mina getter åt upp liljekonvaljer och den dog.. Så visst stoppar dom i sig även "farliga" växter

Gnist skrev:
En av mina getter åt upp liljekonvaljer och den dog.. Så visst stoppar dom i sig även "farliga" växter

Fy, det var det jag misstänkte, vi har ju liljekonvalj i våran ekbacke.
Alltså behöver man vara orolig.

Jo, jag måste nog det.
Annars kommer jag ha andan i halsgroppen varje gång de är ute.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 387
Senast: valpköpare
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar