Getter och giftiga växter?

mimus

Trådstartare
Myten säger ju att hästar inte äter giftiga växter, men det har ju visat sig att det är just en myt.
hur är det med "matmaskiner" som getter?
Vi fick hem våra i går, och när vi varit ute med dem i omgivningarnaa på gården så äter de även på buskar som jag är osäkra på.
Har inte lyckats ta reda på vad buskarna heter.

Så hur är det, jag misstänker att getterna kommer att vara lösa :angel: ibland,och hur orolig behöver jag vara?

Sv: Getter och giftiga växter?

Getter äter i stort sett det mesta de kommer över givetvis inte allt men det finns mkt som slinker ned i magen. Mina hittade rabarberlandet så det blev till att stänga in rabarberna för våran del. Om jag vore dig skulle jag ta reda på vad det är buskar. Bättre att vara säker och kanske förhindra att någon äter på det och blir sjuk.

Senast ändrad:

En av mina getter åt upp liljekonvaljer och den dog.. Så visst stoppar dom i sig även "farliga" växter

Gnist skrev:
En av mina getter åt upp liljekonvaljer och den dog.. Så visst stoppar dom i sig även "farliga" växter

Fy, det var det jag misstänkte, vi har ju liljekonvalj i våran ekbacke.
Alltså behöver man vara orolig.

Jo, jag måste nog det.
Annars kommer jag ha andan i halsgroppen varje gång de är ute.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 813
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: Bullen22
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: ryujaneiro
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 450
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka