Getter och fång

fejko

Trådstartare
Kan getter få fång? Mina getter går lösa och de börjar bli lite smårunda. Har hört får kan få fång? Stämmer det? Är det samma sak med getter?

Sv: Getter och fång

Kan kossor också få fång? Får getter, får och ev. kossor då fång av samma anledning som hästar? Hade aldrig hört talas om det förut.

javill skrev:
Kan kossor också få fång? Får getter, får och ev. kossor då fång av samma anledning som hästar? Hade aldrig hört talas om det förut.

Min grannbonde har kor och han sa att kossor ofta får fång i samband med kalvning.

peter_lundin skrev:
Ja getter kan få fång.
PL

Jag tänkte låsa in getterna tillsammans med hästarna några timmar om dagen för att de inte ska bli för tjocka. Tror du det räcker eller måste jag stänga in dem i en hage? De har alltid fått gå lösa så jag tror de skulle bli jättesura om jag stängslar in dem.

Liknande trådar

Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 064
Senast: Tilly_85
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
583
· Visningar
14 149
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur