ger snart upp!*långt*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare vintra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 927
V

vintra

jag har en greyhound.en hane på 5 år en mkt lugn omplacering,samt en västgötatik på 2 år vi haft sen hon var 8 v.när hon var kanske 15 v blev hon rejält skrämmd av 2 pitbull.sen dess spelade det ingen roll hur vi tränade hon var alltid rädd för främmande hundar.det ökade rejält för 7-8 mån och resulterade i att hon började göra riktiga utfall.för 3 mån upptäckte vetrinären patella bägge bak som dom trodde skulle gå att träna bort och hon skulle vara markant bättre efter 3 mån.vid patella upptäckten gjorde vetrinären en röntegen av höfter,rygg och knän för att han var säker på att det var något mer.han blev förvånad när det inte dök upp något på plåtarna.nu har det blivit ännu värre hon gör utfall emot alla hundar hon träffar och även emot en del människor.vid ett tillfälle försökte jag läsa paragrafer för henne vilker resulterade i att hon bet mig i handen(fick bara en blodblåsa)vid ett annat tillfälle skulle vi gå förbi en annan mkt rädd hund på en liten väg jag lyfte då upp henne och hon markerade emot mitt ansikte.jag märker i dagsläget att hunden att ont (men vetrinärena hittar inget .patellor gör ju bara ont när dom hoppar ur läge rehab tror att det är kraftig ev kronisk muskelvärk) nu efter3 månader är patellerna inte bättre vilket innebär att hon får fortsätta att gå mkt korta koppelpromenader under lång tid..inte leka,inte springa lös!detta var från början en fodervärdstik men ägaren var inte nöjd med hennes temprament så hon ska inte avlas på (går ju inte nu ändå med patella)) är bara så trött nu på hennes ständiga utfall,att gå runt och vara rädd för att hon har ont.det har gått så långt att det känns som om det inte är en fråga om hon kommer att hugga någon utan när.hon har aldrig markerat emot dom små barnen 4 år 5 år och 6 år men däremot emot min 17 åring.bara som ett tillägg så har vi tränat operativ inlärning,skvallerträning,sök och spår ( sök och spår endast här hemma i skogen) DETTA BLEV LÅNGT OCH RÖRIGT MVH vintra

Sv: ger snart upp!*långt*

Det är alltså västgöten det är problem med? Lynne/patella?

Jag skulle avliva. ( Alternativt sterilisera).

Detta eftersom väsgöten ska vara en riktigt bra och sund gammal lantras och jag inte skulle ge den hunden minsta chans att reproducera sig.

Känns dubbelt så viktigt när det gäller en sån här ras.

/KT

ja,det är västgöten.avla på henne är helt uteslutet.måste tyvärr erkänna att tankarna har gått till avlivning,då vetrinärena inte kan hitta någon anledning till att hon ska ha ont.men det är så svårt.men inget jag gör hjälper.,så just nu känns det tröstlöst :confused: mvh vintra

ja,det är västgöten.avla på henne är helt uteslutet.måste tyvärr erkänna att tankarna har gått till avlivning,då vetrinärena inte kan hitta någon anledning till att hon ska ha ont.men det är så svårt.men inget jag gör hjälper.,så just nu känns det tröstlöst :confused: mvh vintra

Jo jag tänker också på det faktum att hon har ont. Det blir hon ju inte mindre "arg" av.

/KT

jag misstänker att det är det som gjort detta så mkt värre.hon har ju (vad vi märker) inte ont jämt det är bara ibland som hon inte vill gå i trappan ect.eller om hon gått för mkt.men vad är det för liv.nu när hon måste vara kopplad jämt hon får aldrig leka eller röja med dom andra hundarna och det kan vara ca 6 mån till 1 år till och det är inte alls säkert att det hjälper.tyvärr verkar inte hennes psyke klara det heller jag ska ringa och tala med min vetrinär igen nästa vecka och fråga han ,vad det var han misstänkte som han inte hittade.när han upptäckte patellan. mvh vintra

har ni tagit prover för borrelia?
ibland kan inte vet. hjälpa då kan den alternativa vägen göra under.. Inte för att ge dig för mkt hopp men det kan vara väl värt att prova!

tack för ditt råd men vi har redan tagit borrelia,blodvärden,njur och levervärden även för reumatis värk ect. mvh vintra

Tycker att ni har gjort en hel del för er vovve!
Märker man att den inte mår bra och inga fel hittas,då finns nog bara en utväg kvar!
För som du skriver,varken du eller hund mår bra!

det känns som om man ger upp,hoppas nu på att vetrinären kan hitta något.men är samtidigt mkt orolig för hur hennes psyke skulle klara att leva under så strikta regler så länge.usch man tror inte att man ska behöva ta dessa beslut och oro om så unga hundar.samtidigt finns en liten liten hemsk röst i mitt huvud att det skulle vara skönt att gå ut utan hennes utfall emot allt hela tiden och utan att slippa gå om kring och tänka på att hon kanske har ont..mvh vintra

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 643
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 527
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Har fått hem en liten kille från Rumänien på ca 1 år gammal. Vet inte om det hänt nått på transporten men han är LIVRÄDD för allt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
16 691
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 777
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka