V
vintra
jag har en greyhound.en hane på 5 år en mkt lugn omplacering,samt en västgötatik på 2 år vi haft sen hon var 8 v.när hon var kanske 15 v blev hon rejält skrämmd av 2 pitbull.sen dess spelade det ingen roll hur vi tränade hon var alltid rädd för främmande hundar.det ökade rejält för 7-8 mån och resulterade i att hon började göra riktiga utfall.för 3 mån upptäckte vetrinären patella bägge bak som dom trodde skulle gå att träna bort och hon skulle vara markant bättre efter 3 mån.vid patella upptäckten gjorde vetrinären en röntegen av höfter,rygg och knän för att han var säker på att det var något mer.han blev förvånad när det inte dök upp något på plåtarna.nu har det blivit ännu värre hon gör utfall emot alla hundar hon träffar och även emot en del människor.vid ett tillfälle försökte jag läsa paragrafer för henne vilker resulterade i att hon bet mig i handen(fick bara en blodblåsa)vid ett annat tillfälle skulle vi gå förbi en annan mkt rädd hund på en liten väg jag lyfte då upp henne och hon markerade emot mitt ansikte.jag märker i dagsläget att hunden att ont (men vetrinärena hittar inget .patellor gör ju bara ont när dom hoppar ur läge rehab tror att det är kraftig ev kronisk muskelvärk) nu efter3 månader är patellerna inte bättre vilket innebär att hon får fortsätta att gå mkt korta koppelpromenader under lång tid..inte leka,inte springa lös!detta var från början en fodervärdstik men ägaren var inte nöjd med hennes temprament så hon ska inte avlas på (går ju inte nu ändå med patella)) är bara så trött nu på hennes ständiga utfall,att gå runt och vara rädd för att hon har ont.det har gått så långt att det känns som om det inte är en fråga om hon kommer att hugga någon utan när.hon har aldrig markerat emot dom små barnen 4 år 5 år och 6 år men däremot emot min 17 åring.bara som ett tillägg så har vi tränat operativ inlärning,skvallerträning,sök och spår ( sök och spår endast här hemma i skogen) DETTA BLEV LÅNGT OCH RÖRIGT MVH vintra