Geocaching

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Syrsa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 060
S

Syrsa

Idag har vi "geocache:at" tillsammans med Keo. Det var roligt! Med lite träning så kan han snart hjälpa oss leta upp cachen.

Någon annan som provat och har bra platser/städer med fin geocaching att tipsa om? Det kommer ju en sommar, och detta måste vara den perfekta hundsemestern?

/Syrsa

Sv: Geocaching

Geocaching - "Skattletande med GPS", brukar man säga. Man reggar sig på en sida på nätet och sedan finns det folk runt om i världen som gömmer en "cache" och lägger ut koordinaterna på sidan, ibland tillsammans med ledtrådar och ofta med "turist"-information om området. Ofta är det någon vacker plats och själva "skatten" kan vara en platsburk med en lapp där man kan skriva datum och namn. Ibland finns lite information om området och ofta ligger det en/flera små saker i gömman. Man tar med sig något och lämnar något i retur om man vill.

Vem som helst kan skapa en cache, det är bara att hitta ett ställe och lägga ut en burk/påse/lite tålig sak med en pappersbit och en penna i. Regga cachen och - klardigt!

Det finns olika svårighetsgrader, vi tog tre lätta idag.
Det finns TUSENTALS (eller ännu fler?) cachar - bara att sätta igång! Helt gratis och det ger hundrundan en lite större mening. Tänk en sommar med bil, hund och så GPS:en!:laugh: Bo på vandrarhem och söka av staden man kommer till? Hunden hjälper till att spåra cachen när man börjar närma sig, hela familjen involverad - och roligt är det ju att leta skatter!

www.geocaching.com

/Syrsa (andra får gärna fylla på med information, jag är ju nybörjare! Finns massa andra sorters saker att leta efter också.)

Aha, såg någonting på tv om detta i somras kommer jag ihåg. Tydligen ganska stort ute i europa... låter kul!

Jag tog ett par riktigt lätta förra sommaren, ett par där jag kunde gå utan GPS (har ingen).
DEt här är en jättekul sak för hela familjen!
Till i sommar SKA jag har inhandlat en GPS så att jag kan köra vidare på lite svårare.

Man reggar sig som medlem, och loggar in. Sedan väljer man "Hide&seek" i menyn till vänster, skriver in staden/området man vill leta i eller söker via google maps (finns länk på sidan, det är väldigt lätt att söka när man väl hittat rätt plats på sidan!)

Lycka till! Detta är verkligen riktigt roligt!

/Syrsa

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 039
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
590
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 665
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka