Genomskinlig vätska ur juvret

D

Dream_0n

Ja som rubriken lyder är just det vad som kommer ur juvret på våran dräktiga tacka. Vätskan luktar inte heller illa men vi börjar ju fundera på vad detta är? Inget vi har uppmärksammat på någon av de andra dräktiga tackorna. Är allt som det ska med henne? Hon äter och dricker som tidigare men verkar lite mer slö än vanligt. Tacksam för svar

Sv: Genomskinlig vätska ur juvret

Troligtvis är detta bara "ej färdig" mjölk. Det är bara dagarna/precis innan lamningen som mjölken blir vit. Innan dess är den transparant.
Så inget att akut oroa sig för.

Men det betyder också att juvret läcker och kvalitén på råmjölken kan försämras. Så om ni kan spara råmjölk från en annan tacka och ge denna tackans lamm kan vara bra.
Det innebär också en ökas risk för att bakterier kan ta sig upp i juvret och ställa till besvär så ett extra öga på tackan kan också vara bra.

Sv: Genomskinlig vätska ur juvret

Skönt att höra. Vi har hållit ett x-tra öga på henne sedan dess att vi upptäckt detta, men hon verkar inte må dåligt alls

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 236
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 406
Senast: Lyxzen
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 286
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama