fejko

Trådstartare
Jag skulle inte vilja vara i Kaluschas skor igår när han vägrade ut sig i omhoppningen. RS såg INTE glad ut.

Sv: Genève

Jo men det är ju inte alla som vet om det. Jag tyckte just att han inte gjorde ngt inne på banan var bra då det är mkt ungt folk som tittar.

Hemskt att det kommer efter :( men tycker fortfarande att han inte gjorde ngt inne på banan var bra.

Jo, det var bra! Man blir mörkrädd när man är på ponnyhopptävlingar nu för tiden! :crazy:

Ungarna sitter med spö och använder det så det nästan går av, sparkar hårt hårt med sina sporrar, när de ska svänga lutar de sig bakåt, släpper yttertygeln och nästan drar med båda händerna i innertygeln.
Stannar hästen blir den rejält bestraffad! :cry:

tycker det är onödigt att bestraffa överhuvudtaget, ska man bestraffa så ska det hända precis i de ögonblick hästen vägrar annars är det ingen ide. Som många ryttare gör "Hästen vägrar, de vänder hästen bort från hindret och slår den en till tre gånger med spöt. Hästen fattar inget och undrar varför den blev bestraffade när den vända och gjorde precis de ryttaren ville"..

*Gotlandsrusset* skrev:
tycker det är onödigt att bestraffa överhuvudtaget, ska man bestraffa så ska det hända precis i de ögonblick hästen vägrar annars är det ingen ide. Som många ryttare gör "Hästen vägrar, de vänder hästen bort från hindret och slår den en till tre gånger med spöt. Hästen fattar inget och undrar varför den blev bestraffade när den vända och gjorde precis de ryttaren ville"..

Det kan väl hända också att ryttaren senare utanför arenan (om hästen vägrat inne på banan) lägger hästen på ett hinder som nästan är omöjligt att hoppa så att ryttaren kan bestraffa ordentligt när hästen vägrar :crazy: Fast om Smith gör det har jag förstås ingen aning om, jag tycker han såg riktigt cool och sansad ut när hästen vägrade, vissa sliter ju i tyglarna, använder spöt flitigt och trycker i hälarna allt vad dom orkar...

Inte vet jag. :smirk:

Ska inte skriva saker som detta i fortsättningen, vet mycket saker som ingen vet.

Det finns säkert idioter bland toppryttarna men behandlar de hästarna illa så håller inte hästarna i längden (mentalt i alla fall). Ryttarna som ligger på topp med samma häst år efter år borde ju ha ett bra förhållande till sin häst. Men det är ju klart att hästar är ju så otroliga varelser att de kan bli behandlade illa och ändå ställa upp för sin ryttare.

Tycker att RS ofta ser lite bister ut....att allt skulle ske bakom skärmarna hâller jag inte riktigt med, inte pâ den här nivân. Ofta är det faktiskt värre i lite lägre klasser och pâ 2 o 3 ***.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar