Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som köpt ridbyxor; Vad finns det för märken? Hur är kvalitén, passform och framförallt, hur är storlekarna?

Ni som köpt ridbyxor; Vad finns det för märken? Hur är kvalitén, passform och framförallt, hur är storlekarna?
Fråmst copperfield men har även sett mountainhorse, star rider, pessoa och isabell werth. Copperfield tycker jag är ganska normala i storlekarna, jag har ca 38 i vanliga byxor och brukar alltid gå upp en storlek i helskodda - mina copperfield är i strl 40.

Någon som vet om de brukar ha set med fram o bakskydd, senskydd, till bra pris? Söker något basic i svart/grått/brunt/vitt, gärna med baksydd som "går runt" kotan, som teknikskydden fast inte är lika hög typ... typ typ... :P
Funderar på om jag ska beställa från b*rjes eller vänta tills jag kommer förbi ullared eventuellt senare i sommar....

Någon som vet om de brukar ha set med fram o bakskydd, senskydd, till bra pris? Söker något basic i svart/grått/brunt/vitt, gärna med baksydd som "går runt" kotan, som teknikskydden fast inte är lika hög typ... typ typ... :P
Funderar på om jag ska beställa från b*rjes eller vänta tills jag kommer förbi ullared eventuellt senare i sommar....

det brukar de alltid ha, i många färger.
Jag köpte 2set förra gången, finns bilder tidigare i tråden.

Hur ser det ut med utbud av dressyrgjordar i 50 cm? Samt dressyrschabrak, i lite roligare färg än beige och svart?

Igår gjorde jag världens fynd på min spontanresa till Ullared!

Köpte ett par oskodda MH Hampton Cargo för 399:-! Drömde om dom för ca två år sedan, provade i butik men tyckte 1400:- var för dyrt... Gissa om jag är lycklig? Funderar på att skicka bud o köpa ett par helskodda oxå i annan färg (499).

Övrigt i hästväg blev det godis, liniment, sadeltvålspray och en flughuva. Jag behövde inget mer tyvärr... Sen såklart blev det kläder och prylar från övriga avdelningar!

Vi siktar på lite senare i augusti. Nu i skiftet juli augusti råkar man lätt ut för sista paniken semester shoppare. Men typ runt skiftet augusti september är det en svacka innan det drar igång och blir panik i oktober igen.

Vi ska försöka få in Gekåsshopping o att vara fälttävlansfunktionärer på hemma klubben sista söndagen i augusti. Får se om vi får ihop det :-P

är det någon som kan berätta/visa bilder på vad det finns för schabrak?
är det någon som har sett ett rakt eller gummiklätt baucherbett där?

är det någon som kan berätta/visa bilder på vad det finns för schabrak?
är det någon som har sett ett rakt eller gummiklätt baucherbett där?

Schabrak va det jättedåligt av mot vad det brukar finnas :( Nästan inga i dressyr-full, och tråkiga färger. Mycket mörkblått. tyvärr inga bilder men utbudet va sämre än vanligt. Jag va där idag.

2014-07-17-1138_53c7998c2a6b22221d898d1e.jpg

- Lurvboots, 69:-
- Neoprenboots, 69:-
- Silvrigaboots, 59:-
- Lurvskydd, 99:-

Bad mina föräldrar köpa såna där luddboots åt mig, då jag tycker att de är suuuperbra!! Men det fanns inga när de var där :( (de såg inga iaf). Så de köpte såna silvriga istället ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
420
Senast: cowgirl81
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 745
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 831
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka