Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Sv: Ge mig tipps på BRA Billigt hundfoder

Fast Pedigree innehåller väldigt mycket spannmål och mycket salt och dyl för att höja smaken, ingen hit alls...

Hm.. jaså..

Grejen är den att jag måste ha något foder som går att köpa i vanlig mataffär, då jag mkt sällan har tillgång till bil och periodvis bor "mitt ute i ingenstans".

Då skulle jag hellre välja Doggy ;) Det är nog det bästa som säljs i vanliga affärer. Pedigree innehåller mest spanmål, salt och fett.

Vi använder hundkökets foder, har varit igenom nästan allt i foder väg. Men när vi provade hundköket började våra hundar äta med mycket god aptit. Kan verkligen rekomendera detta. Finns till alla typer av behov, vi kör normal när det är låg säsong dvs låg aktivitet. Plus till valpar och dräktig tik, extra när vi är på jakt-prov osv.

Jag vägrar ge Doggy ;)
Har sett flera hundar som ätit det och inte alls varit fina i pälsen eller så har de bajsat enorma mängder...
Jag får helt enkelt se till att ta körkort + kolla upp hur man kan få hem hundmat till sig som man verkligen trivs med :p

Det finns ju företag som kör hem mat åt en :) Tror att standart gör det? Köper man två säckar är det fraktfritt har jag för mig! Värt att kolla upp i alla fall!

Hm.. jaså..

Grejen är den att jag måste ha något foder som går att köpa i vanlig mataffär, då jag mkt sällan har tillgång till bil och periodvis bor "mitt ute i ingenstans".

Det är då man tar till Foderbilen :D
Måste jag göra som inte har bil eller körkort och återförsäljare för mina hundars foder för långt bort...

foderbilen kör hem fodret till din dörr (för 19 kr) och har en jäkla massa foder att välja på

Såg det nu :laugh:
"Yeah" här på buke var snäll och skickade länken till mig som PM.
Nu ska jag sitta och fundera på vad som ska ges i framtiden...

Kan själv säga enbart gott om Purina Pro Plan tex, även Robur gillar jag och just nu får min ena RCs vet.foder som är väldigt bra och smakligt (med tanke på att det är njurfoder och de brukar smaka skit så är det höga poäng;)). De har ju även Magnussons och Standart som många gillar, som tips alltså:D

Purina har jag funderat på... framförallt de 2 närmaste åren kan det bli bra, för då lär jag kunna få hem foder som uppfödaren köper. De köper 20kg-säckar och lär bli billigare än om man köper 15kg från butik. Fast då har man problemet med att få hem det igen..
Äh, det här kan få ge mig huvudvärk ett tag till :p De flesta verkar ha foder som är för hundar mellan 6-12 månader. Min valp har ett litet tag kvar tills att hon är så gammal, så hon kan få byta då...

Vilken jungel av foder
Hon fungerar kanon bra på lam o ris
Men hon äter så dåligt. Får truga med gosaker i maten för att hon skall äta.
Lägger jag i 4dl äter hon 3dl.
Men hon har bra päls ,bra hull 40 kg.
bajsar 2 gånger per dag .
vet inte om jag bara skall byta smak o samma firma.

Men har hon bra hull på tre dl så så räcker väl det?

Saken hör till den att hon har ätit 5 dl 2gånger om dagen hela tiden.
man efter som jag får slänga maten . så har jag minskat.
Så snart börjar hon väl rasa i vikt. Detta har på gått ett tag.
jag får muta med grejer för att hon skall titta på maten.
Hon har haft problem med halsen. Är opererad. Men det är läkt o ser bra ut nu. så det är inte det

Rottisar brukar vara matvrak.

Va tror ni om detta foder
Best in Show Fullkost

Hur mycke protein till en vanlig arbetande hund.
royal canins rottis foder är det 26 råprotein
en 12 kg säck kostar 480 -

va kostar en vanlig normal royal canin säck 18 kg

Varför slänger du maten? Blöter du den? Hur mycket äter hon om du ger fri tillgång?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
525
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka