Sv: Ge mig lite hopp...
Men är det inte så för de allra flesta? Ska man verkligen ens inbilla sig att ens eget barn aldrig kommer att hitta på något mindre genomtänkt eller något man inte skulle rekommendera som vuxen? Ingår inte sådana saker liksom i uppväxten? Sedan är det ju skillnad på vad 14- åringar och 18- åringar hittar på förståss, och vad som kan ses som "inom ramen" eller vad man ska säga- Men att hoppas att ens eget barn alsrig bågonsin ska göra något mer eller mindre busigt eller ogenomtänkt tror jag är att hoppas för mycket...
kl
VIlka fina svar ni skriver!!
Hoppas att det är så "enkelt" som ni skriver.
Jag har helt normala, bra föräldrar, men gjorde ändå en hel del saker i tonåren som jag verkligen ångrar (inget olagligt, bara dumt). Jag drogs till vissa "spännande" saker bara, vet inte var det kom i från, men på något sätt känns det som att all respekt och kärlek i världen från mina föräldrar inte skulle ändrat på det.
Jag var inte uppkäftig mot mina föräldrar, dock bråkade vi då och då men även nu när jag ser tillbaka så handlade det om saker som jag håller fast vid att de gjorde fel så det är inget jag ångrar.
Men är det inte så för de allra flesta? Ska man verkligen ens inbilla sig att ens eget barn aldrig kommer att hitta på något mindre genomtänkt eller något man inte skulle rekommendera som vuxen? Ingår inte sådana saker liksom i uppväxten? Sedan är det ju skillnad på vad 14- åringar och 18- åringar hittar på förståss, och vad som kan ses som "inom ramen" eller vad man ska säga- Men att hoppas att ens eget barn alsrig bågonsin ska göra något mer eller mindre busigt eller ogenomtänkt tror jag är att hoppas för mycket...