Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag säger tvärtom...
våga säga NEJ!!! Barn/tonåringar behöver ett nej ibland. Jag känner massor av ungdomar som tackar för att man säger nej, då kan dom skylla på att :mamma/fröken/satkärringen/Sociala säger NEJ.
Ska vi svika våra barn ska vi vara fega och förhandla in absurdum, vissa saker är det faktiskt STOPP för.
Jag har en vän som ursäktar allt hennes ligistbarn gör med: jag har själv varit ung... Ja ja, men vill hon verkligen att hennes barn gör samma idiotmisstag?
* Jenny *
Skumt! Min dotter visste redan i nio tioårsåldern vad som var fel så jag behövde bara påminna om vilka regler vi hade, dem höll hon sig till och under hennes tonårstid var vi osams en gång! Det blev ingen ligist av henne, däremot en ung dam som visar respekt och vet vad som är rätt och fel!
Jag har aldrig förhandlat med mina barn...tror jag (måste tänka). Vissa saker har varit slutdiskuterat vid ett NEJ (dvs har inte gett mig in i någon diskution), jag tror jag lagt en god grund inför tonåren eftersom jag idag inte upplever någon av dem som varken obstinat, uppkäftig eller sura tonåringar. Jag anser att den grunden får man börja jobba på redan vid 10-11 års ålder.Jag säger tvärtom...
våga säga NEJ!!! Barn/tonåringar behöver ett nej ibland. Jag känner massor av ungdomar som tackar för att man säger nej, då kan dom skylla på att :mamma/fröken/satkärringen/Sociala säger NEJ.
Ska vi svika våra barn ska vi vara fega och förhandla in absurdum, vissa saker är det faktiskt STOPP för.
* Jenny *
Ni som har fjortisar som INTE är så där jobbigt fjortisiga HUR bar ni er åt?!
Hoppas att det är så "enkelt" som ni skriver.
Jag har helt normala, bra föräldrar, men gjorde ändå en hel del saker i tonåren som jag verkligen ångrar (inget olagligt, bara dumt). Jag drogs till vissa "spännande" saker bara, vet inte var det kom i från, men på något sätt känns det som att all respekt och kärlek i världen från mina föräldrar inte skulle ändrat på det.