Vid en snabb googling verkar det vara tillåtet att både skicka ut medlemslistor och även ha register synligt, under förutsättning då att man fått godkännande för det. De flesta föreningar har det som sagt i sina avtal idag, som du förbinder dig till om du blir medlem i föreningen, att man godkänner detta. Så även kommuner och myndigheter i de fall där sådana avvägande behövs och anses nödvändigt. Så allt beror på vad som står i det medlemsavtal som TS godkänt i samma veva som hon blev medlem i föreningen tänker jag (sedan bör väl en förening lyssna på en medlem som inte vill ha sina uppgifter spridda, men har ts gått med på ett avtal, oavsett om hon läst det eller inte, så är det ju inte så lätt för föreningen att veta att hon inte vill ha sina uppgifter utskickade tänker jag, stalltjänst och att vara funktionär brukar vara obligatoriskt nu för tiden. Tycka vad man vill om det, men en klubb är väl ålagd att ha ett visst antal tävlingar varje år för att få ge ut licenser etc och utan funktionärer skulle det ju inte bli tävlingar. Det är synd men är ju så det är.