Gårdsnamn (Islandshäst)

Demon

Trådstartare
Mitt sto fölar i slutet på april och jag undrar en grej...
Hon kommer att föla på min kompsi gård, får den då automatiskt hennes gårdsnamn eller kan jag använda mitt?
Måste det va registrerat av sif?
Kan man ändra det efter åt?
Vi håller på och sa flytta till en egen gård och det våre kul om hon fick det gårdsnamnet. Om det nu godkänts.

Gårdsnamnet måste inte godkännas av SIF. Du borde kunna använda ditt gårdsnamn eftersom det är du som är uppfödare. När det väl är registrerat så tror jag inte det går att ändra. Eftersom jag inte är helt hundra när det gäller dina frågor är mitt tips att ringa och höra med SIF.

Du behöver inte använda gårdens namn (där fölet föds). Använd ditt eget gårdsnamn, eftersom det är du som är uppfödare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 803
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
Avel Jag har en fråga. :) Det finns ju många privatpersoner som föder upp ex shetlandsponnyer på liten nivå (inga stora stuterier utan ett...
Svar
2
· Visningar
1 372
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka