Sv: Gärds
Oj jösses vilken bild
Och japp det var jag.
Oj jösses vilken bild
Och japp det var jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knapplån
Hanna lyckades dra med sej dressyrstaketet
sen badade hon
Glad iallafall
Dej missade jag
och Fio.. fast jag hörde dressyrdomaren drömma om en häst och "önska att den vägrade ut sej" så den blev billig..:smirk:
Det var Barcelona
Träffade däremot en del andra.
Grattis Nightrunners_noya och Nisse till placeringarna. Kanske fler som jag missat?
Oj då det låter som om ni haft en händelserik dag ! Blev hon mkt blöt?
Unghästen gjorde en fin stabil dressyr och tyckte att jag blev nerdömd med mina 52 straff. Inga kommentarer alls. fick en 5a på ryggningen som var rak och jämn utan en kommentar? en 6 på galoppfattningen som var hur bra som ehlst utan ngn motivering. Gissa om jag var arg .
Men funderar över hur f*n ska man rida dressyren för att de ska vara nöjda??
Allt som allt är jag nöjd med helgen. Hade bra känsla på allihopa. Men funderar över hur f*n ska man rida dressyren för att de ska vara nöjda??
Så det är roligt när det ruskas om och inte är så förutsägbart, vem hade tippat att Johan och Tom skulle leda efter dressyren i den **
Dej missade jag
och Fio.. fast jag hörde dressyrdomaren drömma om en häst och "önska att den vägrade ut sej" så den blev billig..:smirk:
Det var Barcelona
Förresten var hon billig nog för 2 år sedan men det var inte ens en enda person som kom och tittade på henne. runt 100 tusen för en häst som har placeringar i Msv i alla 3 grenar och då var 11 år tycker inte jag är särskilt dyrt men dressyrfolket och hoppfolket blir misstänksamma för att hon hoppar och går ft (för vi kan ju inte rida och har skithästar)
och som ft häst var det väl kanske ett lite osäkert kort visserligen hade hon ju gått CIC* med mig innan men det var ju ett tag sedan och meriterna med Nicke säger inte så mkt (eftersom han får ju runt vad som helst)
Men nu går hon (nästan)som tåget med mig igen i terrängen Hon behöver bara slappna av lite mer
Jag var där med 3 djur. 2 st gick lätt och 1 gick *ig.
Unghästen gjorde en fin stabil dressyr och tyckte att jag blev nerdömd med mina 52 straff. Inga kommentarer alls. fick en 5a på ryggningen som var rak och jämn utan en kommentar? en 6 på galoppfattningen som var hur bra som ehlst utan ngn motivering. Gissa om jag var arg . Sedan hoppade han felfritt i banhoppningen och gick som en klocka i terrängen. lite tidsfel. Blev 4. Nu väntar det lite vila för honom.
Hade en gammal häst i lätt klass med av olika anledningar. Hon gick samma avd som unghästen och gick bra mycket bättre än vad han gjorde. Men vad hjälpte det. bara 1 poäng mer. Sedan hoppningen hade vi ett stopp och tidsfel. I terrängen gick hon som tåget. tyckte det gick på tok försakta och förstod inte alls varför vi red förbi alla stora hinder.
den *iga hästen gjorde en av sina bästa dressyren men än en gång vad hjälpte det 60 straff i dressyren. Jag förstår inte vad de nya dommarna vill se. Mina hästar tycker jag iaf är välrida går i stadig form med fina övergånger. Det har alltid gett bra poäng innan men inte denna helgen. Sedan var hon felfri i hoppningen och felfri på hinder i terrängen med lite tidsfel efter a´tt hon ville springa på ena hållet och jag på andra fick vi lägga en volt. Slutade 11 med henne.
Allt som allt är jag nöjd med helgen. Hade bra känsla på allihopa. Men funderar över hur f*n ska man rida dressyren för att de ska vara nöjda??
Men grattis iaf! Du vet ju vad du har för hästar och dina dressyrpoäng brukar ju räcka både här och där...sen kan jag ju säga att jag fick också en "aha" upplevelse i helgen i Mariestad där nästan hela Lätta klassen låg på 70 straff och över...man kan ju fundera på om det var LB eller Grand Prix som döms i såna lägen?
Det verkar ju som om sjukan på våra domare här uppe har spridit sig söderut... Norr om dalälven skall du rida RIKTIGT !!! bra för att komma över 60%