Sv: Gärds

Hopphästen ;)

Han skall inte gå fälttävlan utan hoppa, men jag vill ju inte var helt utan fälttävlan :crazy:

*KL*
Vad hände med Prince Fair?
Hon får berätta själv exakt men vad vi såg var det stopp i terrängen.

Annars var banan fin. Några nya hinder som ingav respekt för ryttarna. Kanske kunde någon linje varit svårare men det säger jag som markkryttare. :idea:

Gott om Bukefolk var där iallafall. :)

hon vågar inte :devil:
ska vi slå vad om hon inte kommer till H-torp.:idea:

Jag för min del tror att hon blivit "gammal" på sista tiden ..:banana:

PS! Till Olgaklara - jag svarar inte på telefonen idag :rofl:

Han trampade snett och vrickade sig. Men det tillstötte komplikationer när de skulle behandla leden :(
i form av skräp som kom med in..

Prince Fair fick iaf jättekonstigt språng på den maffiga trippeln, slog i bakbenen... Sedan såg jag inte mer än att hon kom skrittande :crazy:
(TROR iaf att det var hon :o )

PICT1767.jpg

Knapplån

Hanna lyckades dra med sej dressyrstaketet :angel:
sen badade hon :idea:

Glad iallafall

kl

Hej och hå, äntligen hemma!!

Det har varit en bra helg, red den * idag.
Dressyren gick inte alls, det var faktiskt värre än vanligt :o . 57, nånting straff. Provade att rida på ett vanligt tredelat bett, men jag kommer nog fortsätta med Nova-bettet i dressyren med.

Petade ett i banhoppningen, andra hindret, efter det hoppade han bättre. Tror jag blev lite kvar i handen på det hindret (ur sväng)
OCH! Jag hälsade på domaren, vilket jag inte alltid brukar, för visst var det en bukare??!!

Terrängen gick fint! Red utan klocka då jag slarvade sist, och ville bara få en bra runda. Det var en kul bana rycker jag, mkt tekniskt och klurigheter. Vi hoppade runt felfritt på hinder men hade en del tidsfel, vilket var enligt planen. Första halvan av banan stod han emot lite men det blev bättre sen. Det var ett år sedan han gick * och denna bana var nog ganska tuff, tror jag..

Ja ja, nöjd med helgen iaf. Roligt att träffa Aicha, och Fio såklart (äntligen! :p )

kl
Ja ja, nöjd med helgen iaf. Roligt att träffa Aicha, och Fio såklart (äntligen! :p )
Dej missade jag :angel:
och Fio.. fast jag hörde dressyrdomaren drömma om en häst och "önska att den vägrade ut sej" så den blev billig..:smirk:
Det var Barcelona :D

Träffade däremot en del andra.

Grattis Nightrunners_noya och Nisse till placeringarna. :bump: Kanske fler som jag missat?

*KL*
Vad hände med Prince Fair?

Nu är jag äntligen hemma och kan berätta....

Helgen började med en superladdad häst redan i dressyren, började fundera på om vi öht skulle vara kvar innanför staketen.....
Laddad även i hoppningen men gick ok. Fick lite missförstånd in i andra kombinationen och hoppade typ stillastående, ett pet.

I terrängen var det ingen hemma hos mister, jag hade verkligen ingen kommunikation med honom öht.
Han sprang och glodde på allt, och bjöd inte alls på hinder - jag fick hålla i alldeles för mkt för att öht kunna styra på hindrena och fick flera dåliga språng.
Så efter en 10 hinder valde jag att utgå på egen begäran.

Bara att ta nya tag till Strömsholm och rida bättre.

Så sen blev det en liten extra utflykt till Udden idag och lite terrängträning, och det blev jättebra :bump:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar