Sv: Gärds
kl
Jag vart väldigt nöjd med min häst i Gärds! Det blev dock ingen fullträff i dressyren, vi hade missar hela vägen, få skrittsteg, få travsteg i övergångarna, dålig halt.. 65 straff var "rätt" dömt tyckte jag. Okoncentrerad häst gjorde att muren, sista hindret föll, rättvist det också för hästen plojade runt och jag fick ingen rytm eller flyt.
Hästen gjorde sin totalt 8:e start i FT på Gärds *-iga bana och hästen gjorde att den kändes lekande lätt!
Det finns mer fart att plocka ut och häst är mer redo för högre tempo än vad jag är. Vi var ju inte där för att rida mot klockan utan för att "se och lära", det medför vissa konflikter mellan mig och hästen eftersom hon vill hoppa stort och fort och jag hänger inte riktigt med..
suck, ibland skäms jag nästan, jag sitter på en så duktig häst och så rider jag så illa
Jo! Jag är helt säker på att att jag såg emma-vsm på framridningen till dressyren men jag vågade inte rida fram och ge mig till känna och "störa".
Dessutom! Såg jag prince fair in action när hon hoppade hinder nr 3.
Och jag var i Gärds även på lördagen och tittade på min kompis när hon red **-iga klassen och då såg jag även prins_rollo över stora vattnet, det såg väl avvägt och kontrollerat ut.
Nu blir nästa start i Trollhättan!