Gärds 27-28

Novali01

Trådstartare
Ja, vilka ska dit nu då? Bergs...Nisse...jag...några fler?

Och varför finns det inget PM än...o prel.listor???:angel::devil::D

Ska bli riktigt roligt att återuppliva lite minnen sen förra året...de rosa jackorna åker givetvis fram igen...

Kanske mammaBerg kan återinsätta den bilden i denna tråd kanske???

Sv: Gärds 27-28

PM kommer.. fick bara skicka tillbaka det då jag hittade fel i det :angel:
Startlistor kommer tisdagkväll då det är sista bytardag

bilden ... får väl leta :D

Kanske mammaBerg kan återinsätta den bilden i denna tråd kanske???

rosa.jpg

Vi ska dit:bump:

Jag dömer hoppningen på lördag och dottern debuterar lätt klass på söndag. (då dömer mormor istället, stackarn, hon blir så nervös när Jenny tävlar).

Saknar oxå listor:angel:

OT. Vi var på "vanlig" hopptävling härom helgen och tänkte oss inte för utan var på väg in för att gå banan "the Fälttävlan way".
voj voj :rofl: miljöskadad:confused::D

OT. Vi var på "vanlig" hopptävling härom helgen och tänkte oss inte för utan var på väg in för att gå banan "the Fälttävlan way".
voj voj :rofl: miljöskadad:confused::D[/QUOTE]

som att smyga omkring på en FT-dressyr med "rätt" jacka o scarves o va tyst då,,,, o se alla andra garva o undra vem f-n man tror man är..:eek::eek: ibland glömmer man sej, äldsta dottern rider dressyr.. fast det skulle kanske va värre tvärt om:devil: hojta hej över hela läktaren så ngn dressyrmupp hoppa över det låga vita..:angel::angel:

Nu finns PM.
Listor i morgon. Många ändringar idag. Hinner inte med alla just nu så då får det vara tills imorgon.

:idea:

En liten väder prognos inför helgens tävlingar på Gärds så man är rätt klädd;)

//Sita

Kristianstad
Torsdag 2008-09-25
Fredag 2008-09-26
Lördag 2008-09-27
Söndag 2008-09-28
Måndag 2008-09-29

Väder

Medeltemp. (°C) 10 9 12 11 10

Maxtemp. (°C) 15 15 15 12 13

Mintemp. (°C) 7 6 8 10 9

Molnighet 8-delar 3 6 7 4 3

Nederbörd (mm) 0 0 0 0-2 0

Luftfuktighet (%) 75 85 75 60 55

Säkerhetsindex (nbd) 5 5 3 3 3

Vindhast. (m/s) 3 5 9 11 9

Vindriktning NE W W W NW

Risk byar >15 m/s Ingen Ingen Måttlig Måttlig Måttlig

Tabellen uppdaterad: 2008-09-24, 08:24

Kommentaren utfärdad: Onsdag 24 September

DYGN 1-5: HÖGTRYCKSBETONAD INLEDNING, BLÅSIG OCH OSTADIGARE AVSLUTNING
Ett högtryck bestämmer vädret i södra Skandinavien periodens inledande dagar. Det medför torrt väder och hyfsade solchanser. Dimma och dimmoln som bildas nattetid kan dock på en del platser ligga kvar även dagtid nu när solen står allt lägre på himlen.

Under slutet av perioden rör sig ett djupt lågtryck in över norra Sverige och högtrycket förskjuts ut över Nordsjön. Det blir allmänt blåsigt i södra Sverige med tidvis friska väst och nordvästvindar. Enstaka skurar kan dra förbi men i allmänhet väntas bara små mängder.

Medeltemperaturen hamnar nära den normala.

Torrt eller bara enstaka mm.

Senast ändrad:

Ajajaj, vad har Nova nu hittat på? Står som ute i hoppningen, om det stämmer så tycker jag synd om henne som åkte hela vägen till Skåne-land & inte kom ut i terrängen.. :(

(detta är ett välvilligt inlägg, så jag hoppas ingen lägger in andra tolkningar i det.)

/aicha - som faktiskt är snäll ibland & hoppas på att mammaberg har tryckt på fel tangenter den här gången...men chansen är väl minimal.

Ja, jag såg också det:(. Hoppas verkligen att det blivit något fel i listan...

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 095
Senast: Sel
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 809
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 708
Senast: Silkisif
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen blev vädret lite mer tilltalande, och jag kastade mig ut i trädgården. Åh vad jag gillar dessa vårdagar då solen slösar sina...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka