Gärds 27-28

Sv: Gärds 27-28

Jodå, JAG var där. Frågan är bara vilken lömsk koko-bananas häst jag hade fått med mig i trailern. :eek: :crazy:

Tappade jag nr-lappen också...

:rofl::rofl::rofl: Ursäkta Hunter men videon den var ju underbar! Tyvärr är min på så långt håll att man knappt kan se vad som händer men jag ska ladda upp den...kan du med så kan jag!:D

Din häst måste haft en konferens med min...de bestämde sig för att ta fram sina dolda värsta jag och sen bara köra hårt....:mad:

En annan sak...

Det där med att lära känna folk via Buke. Det blir jobbigare och jobbigare...:o

Folk har hästar som trampar av skor i släpen på väg dit. Hovslagaren som var bokad först har glömt det, nr 2 kommer inte pga annat liv och till slut raggas en tredje upp. Man gör ju allt för att få fatt på en hovslagare snabbt för det är ju en bukekompis :angel:
(Sen var det fler, även det bukefolk som hade nytta av henne.) :bow: Tack till hovslagaren! (som sen fick motgångar i terrängen)

Folk trillar av mitt framför en på hoppbanan så den stackaren som står framför en i luckan blir lätt chockad när man skriker - nej vad gör dom ?
Nu var det ju inte bara EN utan fler bukefolksanhöriga som trillade av.

Folk missar hinder på terrängbanan så man får kolla extra i hinderprotokollet, och till slut måste man skriva in utesluten i terrängprovet. :o

och vi har bestämt att kiosken måste återinföra usel mat så kön blir minimal. Kön hindrade ju vår utsikt :idea:

Sedär, vilken tur att vi Västgötar/bukefolk orkade ta oss till er, för oss misslyckade, tävling...det var ju min kompis som var hovslagaren!:banana:

Sen livar vi även upp tävlingen med att ställa till lite rabalder, allt för att ordna bästa möjliga underhållning....:eek:

Att ni är så knussliga med att alla hinder måste hoppas ute på terrängen tycker jag inte är snällt. Bukefalisten som missade hindret såg kanon ut på banan så då är väl ett hinder mer eller mindre en världslig sak?:angel:

Säg som det är...utan oss på buke kan du inte överleva....

:rofl::rofl::rofl: Ursäkta Hunter men videon den var ju underbar! Tyvärr är min på så långt håll att man knappt kan se vad som händer men jag ska ladda upp den...kan du med så kan jag!:D

Din häst måste haft en konferens med min...de bestämde sig för att ta fram sina dolda värsta jag och sen bara köra hårt....:mad:

Äh, det är la inget att skämmas för, jag bjuder gärna på det. :D Kom igen nu vill vi se din hoppning! :bump:

Igår var jag sådär glad över mitt ök men idag är hon fin igen :love:

En annan sak...

Folk missar hinder på terrängbanan så man får kolla extra i hinderprotokollet, och till slut måste man skriva in utesluten i terrängprovet. :o

Ja, vilken miss! Och lilla hästen som hoppade så fint som aldrig förr, som inte tvekade eller tittade på ett enda hinder i terrängen och ryttaren som var så nöjd, så nöjd ända tills jag lite tyst frågade - du hoppade du egentligen fjärde hindret? Men, vi var rätt glada ändå när vi åkte hem, hästen har skött sig alldeles utmärkt och blivit en fin liten fälttävlanshäst, det är bara dressyren som behöver slipas lite på.

Ja, vilken miss! Och lilla hästen som hoppade så fint som aldrig förr, som inte tvekade eller tittade på ett enda hinder i terrängen och ryttaren som var så nöjd, så nöjd ända tills jag lite tyst frågade - du hoppade du egentligen fjärde hindret? Men, vi var rätt glada ändå när vi åkte hem, hästen har skött sig alldeles utmärkt och blivit en fin liten fälttävlanshäst, det är bara dressyren som behöver slipas lite på.

Men, men...hur kunde h*n missa fyran? Den stod ju rakt ivägen...om det hade varit femman hade jag förstått det hela...

Sen dressyren gick väl bra? Lät ju bra på poängen iaf.:bow:

Jag tyckte att dressyren gick bra, men vi har olika åsikter där, ryttaren och jag. Hon rider, jag filmar och det ger inte samma upplevelse av ritten, uppenbarligen!!
Fyran stod absolut rakt fram efter trean, men sedan skulle man ju ut till höger för att komma till femman och ryttaren tänkte höger för tidigt...

Ni får inte lägga ut så mycket filmer som jag bara måste se, blir ju inget pluggande då..

Tror det ligger någon sorts förbannelse över Gärds som slår till mot oss västsvenskar...min lista på misslyckande i Gärds är i alla fall lång, och din börjar väl också bli några rader nu ??:angel:

.. och tack till dig och andra i Gärds för trevliga tävlingar! Allt från parkeringsvakten till sekretariatspersonalen och speakern var glada och trevliga hela dagen och det bästa var att solen lyste vilket den inte gjorde på morgonen när vi åkte hemifrån. Föredömligt snabbt med terrängtider! Skönt med inte så lång väntan mellan hoppningen och terrängen! Fina banor! Goda mackor! Jag kommer faktiskt inte på något negativt med Gärds tävlingsplats...

Ja! Kan inte annat än hålla med! Min favorittävlingsplats alla kategorier! Speciellt tack till gentlemännen vid grillen som fixade korv á la special till oss!:love::love:

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 095
Senast: Sel
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 809
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 708
Senast: Silkisif
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen blev vädret lite mer tilltalande, och jag kastade mig ut i trädgården. Åh vad jag gillar dessa vårdagar då solen slösar sina...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka