Gärds 27-28

Sv: Gärds 27-28

Ja, hon åkte av i hoppningen sedan Grålle-hästen stannat och tittat noga på ett hinder några gånger, väldans tråkigt.

Åh, nej:( Verkligen tråkigt när hon som sagt åkt så långt... Skickar en tröstkram till dig, Nova!

Äsch ni är säkert inte ett dugg lessna ngn av er!:devil:

Men för säkerhet skull om ni nu faktiskt tänkte vara snälla så....TACK! det var inte alls kul att åka till Skåneland, sova borta på visserligen jättetrevligt ställe men kulorna rullade kopiöst denna helgen....och sen stannar den J***A kraken ut sig på ett hopphinder....?????:eek:

Har ingen aning om vad som rörde sig i huvudet på honom...men han var superfin på framhopp, superfin på ettan, hoppade tvåan bra men petade en bom...galopperar mot 3:an o kastar sig åt sidan i sista sekund...jag klamrade mig fast, vägrade trilla av (!) och vänder om och piskar på kräket...samma sak händer 2 ggr till förutom att 3:e gången fick jag bita i gräset iaf....:crazy:

Gissa om det är väldigt långt med 40 mil hem då....

Du underskattar mig:eek::D. Under den hårda ytan finns ett gott hjärta, även i min kropp:devil:. Verkligen jättetråkigt, hoppas du inte skadade dig. Jag antar att Grå inte fått någon kvällsmat?:devil:

.. och tack till dig och andra i Gärds för trevliga tävlingar! Allt från parkeringsvakten till sekretariatspersonalen och speakern var glada och trevliga hela dagen och det bästa var att solen lyste vilket den inte gjorde på morgonen när vi åkte hemifrån. Föredömligt snabbt med terrängtider! Skönt med inte så lång väntan mellan hoppningen och terrängen! Fina banor! Goda mackor! Jag kommer faktiskt inte på något negativt med Gärds tävlingsplats...

Det är för att det faktiskt inte finns så mycket som är dåligt med Gärds! :) Mitt favvoställe, trots att jag har badat ordentligt i vattenhindret... :angel:

Ajaj, vilken soppa! Alltid händer det något på hoppbanan. Och de kära ft-hästarna FÅR ju inte stanna i banhoppningen! :eek: (Det gjorde även köttbullen i helgen, på en riktig vattenmatta under räcke. Men det var första & sista gången i hans 7-åriga liv som han gjorde det... :devil:)

Tackar ödmjukast för Gärds räkning :bow:

men visst hade vi en del saker som kan/ska bli bättre nästa gång :angel:

Vi hade en grej som "betti" kan ha kul åt :rofl:
Protokollen som skrevs ut i 1* och står som B men innehåller A. :crazy: (Ryttarna nr 1 och domaren var lätt förbryllade..)
Gissa om man blir gråhårig ibland :p

:angel:;)Kom igen när du har 140 mil hem.DET suger;):angel::D
Men lite synd är det allt om dig;)

Ska bli riktigt roligt att återuppliva lite minnen sen förra året...de rosa jackorna åker givetvis fram igen...

Och det fick du ju göra :devil:

och VAD har jag sagt om dom rosa jackorna, jo att dom skall hålla sig på dressyrbanorna och inte i närheten av några banor där det förekommer hinder för då åker man i backen :angel:

/fio som har använt jackan på EN hopptävling och åkte av

och VAD har jag sagt om dom rosa jackorna, jo att dom skall hålla sig på dressyrbanorna och inte i närheten av några banor där det förekommer hinder för då åker man i backen :angel:

Du har verkligen en poäng där Fio :D:angel: man trots det tycker jag synd om dig Nova... åk aldrig mer till Gärds, åk norrut istället :devil:

Kan det vara så att det fina dataprogrammet ställde till det för MammaBerg eftersom jag skulle få kul ??? :bump::bump::bump:

Ja just det...måste ju säga, parkeringsvakten, vilken GullGubbe! Hälsa honom att det hjälpte inte att han höll tummarna för oss...:laugh:

Och mackorna:bump::bump: brieost och salami MUMS!

Och resten av arrangemanget var kanon, inga brister som vi som ryttare märkte iaf och alla glada o trevliga. Sen att jag och Grå har vissa synpunkter om hoppbanans utformning det är en helt annan sak!:angel:

Det som suger allra mest är att terrängen var som gjord för oss...möjligtvis hade vi haft problem på det näst sista hindret igen då jag såg x-antal hästar som "stötte" på det precis som Grå gjorde förra året....:eek:

Och det fick du ju göra :devil:

/fio som har använt jackan på EN hopptävling och åkte av

Äsch, sluta tjafsa nu och se till att fixa helgen!:banana:

Sammanfattningsvis: SUCK
Vaknade lördag morgon med taggtråd i halsen och feber. Dumdristigt nog åkte jag ner till Skåne med hopp om mirakulöst tillfrisknande. Sov knappt en blund natten till söndagen och det kändes INTE bättre i halsen. Bestämde mig ändå för att rida dressyren i alla fall nu när jag var på plats. Som genom ett under var hästen i lysande form när jag red fram, så avspänd, lydig och samarbetsvillig har hon inte varit på hela säsongen. Trots att jag inte mådde så bra så var det riktigt roligt att rida. Sen hände något på väg mot start, jag vet inte vad. Hon fick syn på något ”osynligt” monster på dressyrbanans A-kortsida och skulle inte gå i närheten av den kortsidan... hästen var spänd som en fiolsträng och det var absolut inte den hästen jag red på framridningen som var inne på banan. Trodde verkligen att hon slutat upp med att vara SÅ istadig på dressyrbanan. Så här har hon inte betett sig sen Segersjö förra året. Visst hon var spänd i Tyskland och Norge också men hon gick i alla fall dit jag styrde.
Det gjorde hon INTE igår.

Jag bjuder här på ett litet potpurri från dressyren.
Jag får skylla på att jag inte var i form, jag bara satt där på hästen och lät henne bete sig illa. Naturligtvis skulle jag sagt åt henne på skarpen när hon slängde sig första gången.

Sen stod jag länge och velade om vi skulle hoppa eller inte. Bestämde mig, korkat nog för att ta ett par språng.
Det blev ett totalt missförstånd på hinder nr 7 som vi kraschade och jag slog hakan i halsen på hästen och satte upp handen och gick ut.

Idag är jag hemma från jobbet och ligger i sängen och tycker synd om mig själv. Jäkla förkylningsvirus.

Det var inte vår dag igår...

Jäkla kusar till att kunna bete sig!:eek:
funderar på om jag ska skicka min på uppfostringsanstalt!

Det var inte vår dag igår...

Jäkla kusar till att kunna bete sig!:eek:
funderar på om jag ska skicka min på uppfostringsanstalt!

Ett tag funderade jag på om du var där överhuvudtaget men sen kom ngn in med en tappad nrlapp med 13 och då insåg jag att du verkligen varit där, det var inte datorfel. Kan nr spelat in? :eek: F-låt. :o

Senast ändrad:

Ja just det...måste ju säga, parkeringsvakten, vilken GullGubbe! Hälsa honom att det hjälpte inte att han höll tummarna för oss...:laugh:

Och mackorna brieost och salami MUMS

P-vakten ska hälsa honom. :idea: Sån kontrast mot dagen innan. :p
Mackorna :love: tack Gert & Ann. Fixa mat kan de också. Inte bara allt annat inom denna värld. :bow:

Brister var där... :o skönt att inte alla märker allt. :idea:
oftast mänskliga faktorn som spelar in. Men det löser sej oftast. :p

Ett tag funderade jag på om du var där överhuvudtaget men sen kom ngn in med en tappad nrlapp med 13 och då insåg jag att du verkligen varit där, det var inte datorfel. Kan nr spelat in? :eek: F-låt. :o

Jodå, JAG var där. Frågan är bara vilken lömsk koko-bananas häst jag hade fått med mig i trailern. :eek: :crazy:

Tappade jag nr-lappen också...

En annan sak...

Det där med att lära känna folk via Buke. Det blir jobbigare och jobbigare...:o

Folk har hästar som trampar av skor i släpen på väg dit. Hovslagaren som var bokad först har glömt det, nr 2 kommer inte pga annat liv och till slut raggas en tredje upp. Man gör ju allt för att få fatt på en hovslagare snabbt för det är ju en bukekompis :angel:
(Sen var det fler, även det bukefolk som hade nytta av henne.) :bow: Tack till hovslagaren! (som sen fick motgångar i terrängen)

Folk trillar av mitt framför en på hoppbanan så den stackaren som står framför en i luckan blir lätt chockad när man skriker - nej vad gör dom ?
Nu var det ju inte bara EN utan fler bukefolksanhöriga som trillade av.

Folk missar hinder på terrängbanan så man får kolla extra i hinderprotokollet, och till slut måste man skriva in utesluten i terrängprovet. :o

och vi har bestämt att kiosken måste återinföra usel mat så kön blir minimal. Kön hindrade ju vår utsikt :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 095
Senast: Sel
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 809
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 708
Senast: Silkisif
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen blev vädret lite mer tilltalande, och jag kastade mig ut i trädgården. Åh vad jag gillar dessa vårdagar då solen slösar sina...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Regntäcke
  • Annonsera mera hundar 2