Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har jagat efter tjuriga border collies som inbillar sig att det är ok att spränga flockar, så jag kan den drillen
Funkar som sagt utmärkt på de flesta hundar.
när hon försvinner på ett spår stick då efter henne o ruska om henne o tala om att det är fel. En cocker är inte så snabba så du hinner garanterat med sen när du rusar efter henne träter du ända tills hon ger sig detta kommer hon tycka är obehagligt o kommer förmodligen sluta ganska omgående o jaga.
även om jag inte kommer ikapp så kommer jag ju ta henne på bar gärning, det måste det ju vara bättre än att stå kvar som ett fån!
Men gud, vad smart! Ibland har man verkligen "tunneltänkande"! Jag har samma problem med min hund (tax/cocker). När hon sticker så har jag stått kvar alternativt gått och gömt mig, vet ju att hon kommer tillbaka, och skrikit för full hals. Självklart hjälper inte det, sen, när hon väl kommer tillbaka, så har jag inte vetat om jag ska vara glad (hon kom ju tillbaka) eller vara arg (hon stack ju). Jag fattar inte att jag inte tänkt på att kuta efter! Är säker på att det skulle funka på henne, även om jag inte kommer ikapp så kommer jag ju ta henne på bar gärning, det måste det ju vara bättre än att stå kvar som ett fån!
tack för dagens bästa tips!
har man en gång visat sin hund nån gång när man blir förbannad så tror dom inte att det är lek nästa gång man blir förbannad det kan jag garantera de ser ju er som bara en stor leksak.
Delvis KL
Många har ju sagt att man ska springa åt andra hållet eller gömma sej och det har jag också lärt mej, det funkar jätte bra när hunden "bara" tappat koncentrationen från mej. Men hunden får inte mer uppmärksamhet på mej när hon väl fått upp ett spår/jagar ett rådjur om jag springer iväg åt andra hållet eller gömmer mej, det enda jag får då är en bortsprungen hund.
Om inte annat så tycker en hel del hundar att katt & råtta leken är skitkul, så att springa efter hade aldrig funkat på mina hundar.
Då gör jag heldre mina hundar förvirrade genom att "försvinna", dom ska ha uppmärksamheten på mig och följa mig dit jag går.
Jag tycker inte att jag ska behöva springa runt och samla ihop dem hela tiden.
Likadant att sätta mig ner och pilla med något, när han kommer så går jag åt andra hållet och sätter mig ner och pillar med något.
Kul! det var så lite så.
Min Rottis har en extrem jakt o blockerar sig då får jag kasta handgranter efter han om han ska fatta såna korrigeringar. han har jag fått löpa långt efter innan han gav sig men synen var underbar. En vit röv som hoppa sen en rottweiler o jag vrålandes o fick löpa allt vad jag hade sen efter en stund såg man att Piru kika mer bakåt än framåt även om de öka ifrån mig sen såg man hunden en bit fram bara la sig på sidan o vek svansen mot magen o slicka sig kring munnen o bara gav upp. jag kommer fram helt slut men lyckades bromsa han nu jagar han inte nåt mer kan försvinna på spår men bara o avbryta han inga problem alls.Jag stod också första gångerna o bara glodde os tod som ett frågetecken men sen tänkte jag varöfr ska han få hålla på jag har dessutom bra kondis tänkte ja sen fick jag bekänna färg men lyckades bryta han.
Låter som en väldigt bra metod det här som nog mina kanske skulle behöva ibland.
Undra om detta öht skulle vara lönt att försöka med på en whippet?