gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Hon är super fin Fluga! Men vilken energi trodde inte det kunde finnas så mycket i den där lilla hästen! :) Ska bli riktigt kul och se er ännu mer :)

Lite bilder från ett pass i paddocken häromdagen
vittrav1.jpg

vittrav2.jpg

vittrav3.jpg

vittlt1.jpg

Galoppen e fortfarande inte mycket att hänga i granen, men den blir iaf bättre! Jag(och sadeln) åker inte alltid fram på nacken för att hon krummar med ryggen. Jag kan komma ner i sadeln bättre och RIDA istället för att hoppa o fara o hålla balansen när sadeln sitter på nacken...
vitgalopp.jpg

Kan jämföras med en bild från i våras när hon sattes igång efter sitt föl-år.
wpid-vittrav21.jpg

Visst har det blivit lite skillnad?
(Benlindorna är för att jag tycker det är kul, ingen annan anledning)

Jag tycker att det är skillnad! Hon ser lättare ut och bär sig bättra i traven. På den tidigare bilden ser hon framtung ut till skillnad mot nu. Kul att se, känns som om ni hittat rätt väg :)

Det är så tråkigt för du svarar aldrig när jag kommentarar på din blogg;).
men skriver här istället då.

hon ser ut att höja ryggen väldigt bra i traven tycker jag, och steget ser vägvinnande ut.
har hon alltid varit pigg i paddock?

i tölten ser hon även där ut att höja ryggen bättre och inte vara lika framtung så hon kommer upp med steget lättare nu.
börjar slappna av i överlinjen men ser aningens spänt ut där som att ni disskuterar formen lite fortfarande.

hon har ganska låg form i traven men det ser ut som att det är är den formen hon just nu kommer upp med ryggen och hon orkar kanske inte en högre form än så länge.
men hon ser ut som att hon kanske hänger sig lite i tygel och blir lite tung i handen?

skönt att sadeln inte glider fram lika lätt längre va:)

Senast ändrad:

Jag har inte fått några kommentarer från dig på månader? Är du säker på att de går igenom? När jag får kommentarer så svarar jag alltid i kommentaren på samma inlägg.

Jag har inte mycket i handen, en fin kontakt bara. Det var värre förr när hon hade nosgrimma, då gick hon ju o slogs med huvudet, gapade o ville inte vara med. Nu suger hon lite lätt och vågar ta stöd när jag trycker på i traven.

Pigg i paddocken har hon egentligen aldrig varit innan, vi har ju tränat framåtanda med korta intensiva ridturer o arbetspass. Paddock har hon aldrig jobbat regelbundet i förrän i år. Vi hade ju ingen där vi bodde innan. Men hon gör nu lätt 40min arbete med korta långtygel-pauser. Konditionen är ju inte så bra i högre hastigheter ännu. Men hon är riktigt rolig i paddocken! Hon gör vad man ber om glad o mjuk :)

Red- nu hittade jag en kommentar från nån månad sedan, men inga frågor ställda så då har jag ju inte svarat :)

Senast ändrad:

Spänd har hon varit ända sedan hon var föl, hennes två syskon är lite likadana, även om hon är värst. Spatten kom senare, hon är spattröntgad två gånger. En gång 2011, då hade hon inte spatt men var ännu spändare och mer stressad än nu och så nu 2012 och då hade hon en liten förändring i en av haserna.
Sen vet jag ju att smärta med spatt kan komma från ena dagen till den andra. Jag bara hoppas att det går vägen. Hon är nog inte en häst som kommer visa tydligt om hon har ont, så det gäller att vara väldigt uppmärksam på hela hennes beteende.

delvis *kl*

Apropå Fluga och trav, det är den här traven jag vill att vi hittar från ryggen.
flugalos17-700x560.jpg

flugalos15.jpg

flugalos14.jpg

En mycket bra skilnad. Lyfter upp framdelen samt ryggen mycket bättre og bakdelen använder bakdelen till att bilda trycket framåt. Ett :bow: till dej.

Benlindorna är för att jag tycker det är kul, ingen annan anledning

Varför sitter du och ursäktar dig och förklarar varför du valt att linda din hästs ben??
Lustigt det är bara här inne på isisforumet som man stöter på folk som skall ursäkta/förklara sig till varför de har lindat eller har benskydd på hästens sin.

Inne på gnägg och dressyr och hoppsidan är det ingen som ens tänker i dom banorna. Alla har skydd på sin häst i någon form nästan och dom som inte har..ja dom har inte och det är ingen som reagerar på de heller.

Så linda på du och inte skall du behöva förklara dig i framtiden till varför du valt att ha skydd på din häst!

Och sikken snygg häst du har börja fått :love:

Det är inte så mycket ursäkt, mer en förklaring för jag vet ju att med största sannolikhet så kommer frågan ;) Tycker det är roligare med konstruktiv kritik än frågor om varför man använder benlindor. (jag har ju ingen annan anledning än tillfällig fåfänga...)

Jag lindar typ bara benen när jag har riktigt tråkigt o e själv i stallet, det är lite mysigt o pyssla o göra fin häst! Men annars kan man ju alltid hitta en anledning att plocka på matchande benskydd o boots på vanliga ridturer oxå :angel:

Lite kul får man ju ha, eller hur ;) :D

Du har verkligen hakat upp dig på det där med benlindor.... kan du inte lägga av, snart vågar väl ingen nämna ordet här.

En mycket bra skilnad. Lyfter upp framdelen samt ryggen mycket bättre og bakdelen använder bakdelen till att bilda trycket framåt. Ett :bow: till dej.

Tack :o

Det är lite den känslan jag haft det sista, att hon lixom trycker på bakifrån o det suger tag framåt uppåt! Speciellt när jag sitter till istället för att mösa runt i lättridning o tänka framåt nedåt... (som ju förståss behövs för att bygga styrkan vidare). Väldigt häftigt för mig som inte upplevt det tidigare! Hoppas det bara blir mer o mer av den känslan!

Du har verkligen hakat upp dig på det där med benlindor.... kan du inte lägga av, snart vågar väl ingen nämna ordet här.

+ på den

Sen har ju nästan alla raser sin egen "klädkod" och dit hör inte benlindor på islandshäst.

KL

Här var det lite dött :p nu kommer jag och bombar med en massa bilder på min nya foderhäst Lokbrá! Andra gången jag rider henne och fick släpa ut min snälla pojkvän som fotograf i snön :D

Vad tycker ni? Vi bara busade lite, helt kravlöst. Hon är helt underbar att rida och så himla himla rolig. Snäll och bara bäst helt enkelt :love:

2_50c5efbcddf2b30f6900030a.jpg

3_50c5efc19606ee3d97258ded.jpg

6_50c5efc59606ee3d96c09c2b.jpg

7_50c5efcb9606ee3dc03182e1.jpg

8_50c5efd19606ee3d97258dee.jpg

9_50c5efd79606ee3d895ce8e5.jpg

11_50c5f007ddf2b30f4400034b.jpg

SEr ut att vara en trevlig häst! Fin skritt.
Jobbar inte så mycket med ryggen på de här bilderna men ser ut att ge väldigt trevlig kontakt i munnen och ser nöjd ut.
Men du skriver själv att det var kravlöst och då brukar inte ryggen hänga med så mycket av sig själv.

Sedan är det klart att snön hjälper till lite där du rider genom ett par dm snö...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 584
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 292
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama