Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Så kul med respons i tråden från huvudpersonen!:D Du minns möjligen inte något av texten som försvann i slutmeningen? Det skulle vara intressant att läsa.:)

:laugh:
Nej tyvärr, det var ju så otroligt längesedan.... Jag skrev ut alla manusen för hand då och inget av dessa papper finns kvar.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Skogens tysta hemlighet är min absoluta favorit. Alla sagolika serier står högt upp på listan, tex. De snovita fjadrarna. :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag har äntligen kunnat börja köpa min häst igen eftersom dottern börjar bli så stor nu!

Äsch, inte behöver man ha barn i huset som ursäkt för att läsa häst-tidningar! Jag började prenumerera på Min häst nu i år... Är 33 år ung, och kanske rodnade jag lite första gången den kom i lådan men åh så härligt det varit att snyfta till L-F-repriser och fina noveller, och le åt barnens "lufthäst"-annonser.

Erkände denna min last för min 50åriga kompis, och trodde jag skulle bli utskrattad, men hon sa ÅÅÅÅÅH, får jag låna när du läst klart dom????

Så kom igen nu ni andra, jag vet att ni vill, ta steget och börja prenumerera!

Vad gäller LF-serier gillar jag speciellt de vardagliga om vanliga stalltjejer, tex Gråben, Sommaren med Skräcken, nån om en tjej som fick hjälp av storasyster att köpa äldre ponny som sen fick synfel och måste avlivas. Och så min favorit, Försteskötare, om en liten tjej som blir skötare på en ny stor häst som hon egentligen är lite rädd för, men hon vågar inte erkänna det för de äldre tuffa tjejerna.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

"Försteskötare" är en av mina absoluta favoriter, också!! Fast den är så gammal... :love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Oj, hur gammal är jag då..den tror jag mig känna igen;)!
Gillar ju också dom där vardgliga med lite "häst-tjejsmentalitet"
Fram för ett samlinsalbum nuuu:love:!!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*

Jag kommer ihåg en gammal serie om en tjej som red in en vit (?) hingst som sedan såldes av någon anledning. Många år senare är hon på besök på en ridskola och en av hästarna känner igen henne och gnäggar lyckligt, det är den vita hingsten som nu är gammal och kastrerad. Vet inte om det är en Lena serie?

Från Irlands vilda hedar. Tecknad av Jou. Finns i Min häst nr22 1998
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Lena: Fanns det en serie om en ponny som hette Timotej? Eller är det något jag drömt:p?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

fniss, visst är det lite kul. Hoppas Lena inte tar det som en kritik att när alla börjar snyfta så fort en av hennes serier visas
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

"Aldrig svika Timotej" publicerades i Min Häst 1992, här är en bild på seriens förstasida: http://lenafurbergsserier2.webs.com/apps/photos/photo?photoid=58861252

Min första Lena-serie, vad jag lipade till den sista bilden där tjejen sitter och flaskmatar den moderslösa fölisen... :love:

Det fanns en jag läste tidigt också, om en indianhäst som fick ett äpple innan han dog, och det blev till slut ett gigantiskt äppelträd. Nån som minns?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Min första Lena-serie, vad jag lipade till den sista bilden där tjejen sitter och flaskmatar den moderslösa fölisen... :love:

Det fanns en jag läste tidigt också, om en indianhäst som fick ett äpple innan han dog, och det blev till slut ett gigantiskt äppelträd. Nån som minns?

Den storyn "skrevs" av min svärfar i England! :laugh: Jag minns inte vad den hette.....
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

fniss, visst är det lite kul. Hoppas Lena inte tar det som en kritik att när alla börjar snyfta så fort en av hennes serier visas

Nejdå, jag blir smickrad till tusen, för jag vill ju att berättelserna ska beröra! :) Vissa serier gråter jag själv floder till (Charlies´Race, t.ex. ...)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

KL

Hoppas verkligen inte mamma kastat mina Min Häst tidningar. Fick plötsligt ett otroligt behov av att leta fram den när jag är hemma över jul och streckläsa varenda Lena Furberg serie.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
314
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Ström är legitimerad veterinär med ögon som specialitet och forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet. Hon är dels verksam vid...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sluta rida?
  • Dressyrsnack 17
  • Bockhov

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp