Jag sökte bara ”skogsmulle” så hade inga krav mer än att jag skulle känna mig trygg på hästen. Fick en hel del respons på min köpesannons, varav två som verkade riktigt lovande, ett sto och en valack, och hade väll helst velat kika på båda, men en låg 5 timmar åt ena hållet och den andra 5 timmar åt andra, och planen var att ta med släpet på provridningen. Valacken lät ”bäst” på pappret. Stoet var ”pigg och framåt” men höll sig i skinnet typ, men då jag är en riktig fegis så lät ju valackens ”1000% säker” bättre. Jag hade verkligen stora problem med vem jag skulle välja, men sen så kom jag på mig själv att tänka att väljer jag att åka till valacken, han känns bra så jag köper honom, då kommer jag alltid fundera på stoet. Men åker jag till stoet först och hon känns bra, så då skulle jag genast släppa valacken.
Så jag kontaktade stoägaren och bokade in en dag som passade så fort jag fick boxen ledig. Kommer fram och det är total kärlek vid första ögonkastet! Planen var uteritt med sällskap med då hon var barfota och hade ömmat så fick jag istället gå till ängen och rida där. Full storm, kallt, bilväg alldeles bredvid som det susade stora lastbilar på osv. Jag visste att hästen inte gjort knappt något alls på flera månader, därför hon skulle säljas. Jag tror min puls var uppe i 250, men efter att jag skrittat och travat runt lite så tänkte jag att det är nu eller aldrig, fattade galopp och var beredd på explosion, men hon galopperade på så fint och gjorde allt jag bad om. Då visste jag med 100% att hon skulle med hem!
Och allt har bara fortsatt gå så bra här hemma (förutom att hon skadade sig i mars, och jag är gravid just nu så rider inte) alltid trygg, alltid snäll, och jag känner mig 1000% säker på henne. Hon är pigg och framåt, men det är bara glädje, och hon skulle aldrig aldrig göra något ”dumt” och bromsen sitter alltid där.
Nu är jag när som helst klar med graviditeten och jag bara längtar ihjäl mig efter att ta ut henne på en tur i skogen igen!