KL
Åååå vilken underbar tråd!!
Jag är inte själv så gammal, men är uppväxt i ridskolans uppehållsrum med MinHäst-tidningar från alla tidsåldrar
Sitter fortfarande där ibland och läser, trots att jag läst alla tidningar minst hundra gånger om. Har även skänkt en del av mina gamla Min Häst-tidningar till ridskolan.
Jag har alltid gillat att teckna hästar och Lenaserierna har alltid varit en STOR inspiration.
Hade som alla andra en period när jag var liten då jag försökte rita "precis" som Lena, men ja, det gick väl sådär
. Men kul var det!
De serier jag minns bäst är:
Till minne av Sensation
Secretariat
Hyperion
Lejonhjärta
Min blå fågel
En alldeles egen häst
Freddie på Firefoot farm (
)
Allt du önskar
Isprinsessan
Silvers saga
Svarta Björn
Dagen då Jack försvann (grinar varje gång
)
Abrakadabra (fanns en som hette så va?)
Jehun Viima
Och i pannan ett långt vitt horn
Sen även några jag inte mins titeln på: En som handlade om en flicka vars favvoponny fick avlivas. Vit var den tror jag. Hette den möjligtvis Tintin?
Sen även en nyare serie om en pojke som följde med sin far på affärsresa till ngt arabland. Han blev ivägsvept i en sandstorm, men blev räddad av en fantastisk guldgul arab. Ingen tror honom, men som vuxen får han en liten staty föreställande araben där det står "Jag tror dig" av en flicka som också var med på resan.
Och slutligen, en serie som jag inte minns om det var en Lenaserie eller ej... om en amerikank (tror jag) pojke som bodde på en ranch. Red vilse men blev räddad av ett stort fuxigt vildhäststo. Red nånting, Red Wing?