Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh! Var det inte den där hästen dör i slutet av en brusten artär i hjärnan, när han krumbuktar sig som mest i hagen? Eller är det nån helt annan serie jag tänker på? En isabellfärgad häst, gud vad jag grinade till den :cry: :love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh! Var det inte den där hästen dör i slutet av en brusten artär i hjärnan, när han krumbuktar sig som mest i hagen? Eller är det nån helt annan serie jag tänker på? En isabellfärgad häst, gud vad jag grinade till den :cry: :love:

Sommaren Med Ali! :love: En fuxfärgad Arab!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh, vad jag har ångrat mycket i mina dar att jag inte sparade alla de gamla Min Häst som jag hade uppe på mina föräldrars vind. De var ju från början av 80-talet tror jag.
Kommer ihåg Man-O-War, som jag gillade :-), sen har jag ett svagt minne om en serie om Express Gaxe också, men säker är jag inte :-).
Sen även om det inte var Lena Furberg, så gillade jag Broknäsflickorna också.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Oj, vad många serier jag mindes när jag gick igenom listan som länkades! Jag som ändå inte läste Min Häst så jättemkt som barn... :angel:

Snöflinga
Allt du önskar
Salam Alakum
Herrgårdsfröken Patricia
Prins
Hans riktiga namn (det var väl den om en häst som stegrade sig hela tiden och de trodde han var aggressiv men sen visade det sig att han var en gammal cirkushäst som stegrade på handkommando?)
Vitsippa
Misty hästen från bergen
En mamma åt Evelina
Kampen om Filippin
(och Mulle såklart, men det goes without saying :D)

Skulle lätt köpa ett samlingsalbum!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Sommaren Med Ali! :love: En fuxfärgad Arab!

Ååååh jaaa! Gick ut i förrådet och rotade fram en mapp med gamla min häst :love: Hittade mest Wendy i den mappen dock, det måste ha varit den tristaste tidningen i världen, anyone agree? :o

Ska allt göra en visit hos mina päron närmare jul, och rota fram min ginormous samling av MH :D Misstänker att de legat i något uthus och möglat visserligen, men man kan hoppas!:bump:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh, vad jag har ångrat mycket i mina dar att jag inte sparade alla de gamla Min Häst som jag hade uppe på mina föräldrars vind. De var ju från början av 80-talet tror jag.
Kommer ihåg Man-O-War, som jag gillade :-), sen har jag ett svagt minne om en serie om Express Gaxe också, men säker är jag inte :-).
Sen även om det inte var Lena Furberg, så gillade jag Broknäsflickorna också.

Broknäs var BÄST!! Jag var helt förtrollad av den serien............

Express Gaxe var min! Inte helt lätt att teckna sulkyhjul, vill jag minnas........
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Lite OT!

Fick precis frågan på Quizkampen;

"I tidningen 'Min Häst' finns en serie som heter 'Mulle'. Vad heter hästen Mulles ägare?"

Såklart svarade jag rätt och vann därmed den omgången :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Är det någon som minns i vilken serie det var islandshästar med? Tror två av dom hette Gustur och Bifrost?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Hästkompisar på Åsen, men det var Maria Blom (tror jag hon heter?) som tecknade och inte Lena :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Gråben.. åh den var härlig.. Bilden när hon riden Gråben i vinterskogen i mörkret.. den är magisk.

Sedan har jag lipat till var det nu Hyperion ?? eller vad hette galoppören med ett deffekt hjärta.. Och den där lilla gruvponnyn.. herregud att jag grät..(Poli hette den ju.)
Än i vuxen ålder har jag ibland köpt min häst när jag sett att det funnits en Lena serie i..
En annan härlig favorit var den om galoppören som en flicka köpte och den bodde med några kallblod.. kommer inte ihåg vad hästen hette. den slutade så bra.

När jag nu läste lite i tråden så tror jag att ett samlingsalbum med alla serier (ALLA) skulle vara helt underbart, skulle bli en strosäljare. skulle köpa omedelbart!!

sedan är ju Jojos gäng bara så urbra!!

En annan snyfthistoria var när Mulles första kompis (Röding(?) ) dog och Pilen (?)blev hans nya kompis.
 
Senast ändrad:
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Gråben.. åh den var härlig.. Bilden när hon riden Gråben i vinterskogen i mörkret.. den är magisk.

Sedan har jag lipat till var det nu Hyperion ?? eller vad hette galoppören med ett deffekt hjärta.. Och den där lilla gruvponnyn.. herregud att jag grät..(Poli hette den ju.)
Än i vuxen ålder har jag ibland köpt min häst när jag sett att det funnits en Lena serie i..
En annan härlig favorit var den om galoppören som en flicka köpte och den bodde med några kallblod.. kommer inte ihåg vad hästen hette. den slutade så bra.

När jag nu läste lite i tråden så tror jag att ett samlingsalbum med alla serier (ALLA) skulle vara helt underbart, skulle bli en strosäljare. skulle köpa omedelbart!!

sedan är ju Jojos gäng bara så urbra!!

En annan snyfthistoria var när Mulles första kompis (Röding(?) ) dog och Pilen (?)blev hans nya kompis.

gick igenom listan, hittade inte serien om den där exgaloppören. har för mej att jag sett 2 olika namn för hästen?? nåt på D ?

Och sedan såg jag PÄRLA, från -84.. den var med i min allra första egna "hevoshullu" (minhäst på finska) som jag fick en prenumeration på i julklapp när jag var 13. fortfarande den bästa julklappen ever!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl
De snovita fjadrarna, elelr vad den hett,e minns jag sa val. Ocksa den om shettisen nere i gruvorna. De ar nog mina favoriter.

Sen, ar det bara jag som avskyr Freddie pa Firefoot? Jag har alltid tyckt den ar sa dorist sa jag har nastan helt slutat lasa :S . Men gar fortfarande i butiken och spanar ifall det ar en annan fuberg ute, och koper om de tinte ar Freddie. Haha.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*
Förlåt för att jag drar igång en gammal tråd,
men jag vill bara säga att jag skulle svimma av
lycka om de kom ut samlingsalbum med Lena Furbergs serier.

Jag har suttit och läst hela tråden och bara lipat!:o
Ni anar inte hur mycket Lenas serier har betytt för mig!

Förresten, någon som kommer ihåg serien "Min blå fågel"?
Jag såg att den nämndes i tråden och jag kommer ihåg att
den var en av mina absoluta favoriter.
Dock minns jag inte så mycket av den, konstigt nog.
Det är verkligen skumt, för jag kan nästan alla serier
som Lena gjort utantill.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*KL*
Jag minns ju såklart massor med Furberg-serier och de är helt underbara och min dröm var att kunna rita hästar som henne.. Det önskar jag fortfarande att jag kunde! :)
Jag minns en "serie" i Min Häst som handlade om Milton och hur han kom till John Whitaker men jag minns inte om det var Lena som har ritat den eller inte?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Efter att ha kikat på LF sida, så kom jag på vad serien om fjordingen "Habina" hette§, Mina Fjordingar.

och Stallgänget på Tuva, har samlingsalbumen hemma :)

Sen kommer jag ihåg en om en arg ridskolehäst ingen gillade, som en flicka fick rida efter lektionen och den började gå som en dröm. Någon som minns vad den heter?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*

Att läsa den här tråden gjorde ont i mitt hjärta! :p

Ångrar att jag "gav bort" (eller lånade ut och aldrig fick tillbaka) alla mina Min Häst tidningar. Hade lätt kunnat ge nästan vad som helst nu för att återigen kunna läsa mina favoritserier. Hoppas det kommer en samlingsserie!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Ström är legitimerad veterinär med ögon som specialitet och forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet. Hon är dels verksam vid...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp