Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Tack!!!
De är färglagda på nytt men I övrigt är de alltså .... gamla....! För Alltid Fri, Gråben, Svarta Bjorn, Solöga, Försteskötare, Silverfalken, Pärla....... Det blev världens nostalgitripp för mig också, jag hade nästan glömt bort dem..

:banana:

Både Gråben och Svarta Björn! :love:

Känns nästan som en julklapp till mig från Lena Furberg! ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åååh vad glad jag blir!!! Lena, finns det nån möjlighet att beställa på nätet? Bor i USA nämligen och kommer inte till Sverige på ett bra tag....faseeeen!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag har fortfarande en serie som jag inte har fått läsa sista delen av. Jag hade en lapp ganska länge där jag hade skrivit upp vilket nummer den skulle finnas i och leta på typ loppisar och sånt. Men hittade den aldrig.
Nu minns jag inte längre vad den hette. Den handlade om en tjej som hade en skimmel och i slutet på den första delen så rider de ut och chansar på att de ska hinna hem innan det blir mörkt och tar inga reflexer. Självklart blir det mörkt och det slutar med att en bil kommer rakt emot dem... Nån som vet vilken det är? Jag vill läsa slutet!

Just DEN serien tänker jag på varenda gång jag ska ut och rida när det börjar skymma och det är den som fått mig att bli manisk med reflexer och supernoga med att använda dom. Tack Lena för den serien!

Annars älskade jag Stallgänget på Tuva! Kommer nog börja samla böckerna nu tror jag :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*KL*

Här är en till som är utom sig av lycka!!

Jag var på globen för några år sedan och höll på¨att dö av starstruck när jag såg Lena *S*

Ville så himla gärn aha en signerad bild men det stod typ 50 andra före i kön och min fd man fattade inte hela grejen med attjag som även då var närmare 30 ville ha en tecknad bild av en häst haha :D

I år är min fd man ett minne blott och min nuvarande kille kommer förstå haha

LYCKA!! :D:D:D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag instämmer med de andra och hoppas verkligen att förlaget laddar upp med en rejäl mängd böcker..! Ett samlingsalbum med dina serier har redan en given plats i min bokhylla. :)

/Ingela - som redan har en signerad teckning av sin idol Lena Furberg. :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Måste skaffa mig en riktigt snygg bokhylla för att visa upp de underbara samlingsalbumen!! Helt fantastiskt att de faktiskt kommer ut!!


Jag lärde mig läsa i Mulleserierna när ingen kunde läsa för mig längre, vid det laget kunde jag väl dem utantill och på den vägen vr det.. Lyckan vr enorm när man helt själv kunde läsa de långa serierna!! Så tack vare Lena Furberg kunde jag läsa innan jag började skolan! ;)
Detta var tidigt 90- tal, så samlingsalbumen kommer vara fulla av serier jag inte läst än, lycka!!! ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh vad glad jag blir!!! Tusen tack, Lena! Hoppas det hålls liv i tråden fram till releasen så att jag kan lägga vantarna på ett ex innan de blir slutsålda!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh vad glad jag blir!!! Tusen tack, Lena! Hoppas det hålls liv i tråden fram till releasen så att jag kan lägga vantarna på ett ex innan de blir slutsålda!

Och Zakuro!

Nänä, slutsålda blir dom garanterat inte! Och skulle dom mot all förmodan ta slut (eller tappas bort...) så trycks det nya.
:)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

det där skall jag komma ihåg !! :)
men jag hoppas verkligen de kommer ut även här, det är säkert många som skulle uppskatta dem!

Savanna var det ja, Nalle var den härliga bruna som såg så urvänlig ut!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Freddie på Firefoot farm, väntade alltid med spänning på nästa kapitel.

Den sanna berättelsen om Nevele Pride – snabbast och argast i hela världen

Jojjo och gänget - alla dessa tokiga djur och påhitt. Hur Jojjos föräldrar står ut är ett mirakel, haha.

Sen minns jag inte vad den serien hette som handla om Caroline Bradley och Marius som sen sluta med Milton.
Har nog kvar tidningarna någonstans på vinden, kanske dags att damma av dom och in i minnena igen? :P
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh just så var det!

Måste ner i källaren och kolla nästa gång jag är hos mina föräldrar, tror det finns en del "skatter" där med gamla Min Häst tidningar :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*

Tror det kan ha varit Trollhästen.. Om den delades upp i flera nummer? Var iaf. en helt fantastisk serie jag följde som en tok och just när sista delen skulle komma ut fick min storasyster för sig att "nä, vi läser inte Min Häst längre" så mina föräldrar avslutade prenumerationen. Gissa om jag blev fly förbannad? -.-' Mamma fick snällt ringa till Min Häst och be dem skicka ett nummer så att jag kunde få läsa slutet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Ström är legitimerad veterinär med ögon som specialitet och forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet. Hon är dels verksam vid...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp