Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg
Och här ramlar jag in sent som alltid Jag minns när jag läste serien om tvillingfjordingarna. Som 9åring var jag inte supervass utan tyckte det var lite häftigt att Katanja i serien hade samma mamma som min Tanja (eftersom det var så hon kallades när vi köpte henne). Lite häftigare blev det ju sen när jag insåg att Katanja och Tanja var samma häst.
I serien tyckte jag det var lite sorgligt att Rosalinda var tvungen att sälja Katanja, men nu är jag så himla tacksam att hon gjorde det. En bättre häst hade jag aldrig kunnat få.
Här är vi svettiga efter en dressyrtävling. Jag 12 år och Tanja 11.
Vi provade även på western.
Och så gav hon mig världens vackraste Kruse
*kl*
Katanja såldes ett par gånger. Hamnade slutligen hos en jättebra ägare i Härnösand där hon stannade livet ut. Avlivades vid 22 års ålder (tror jag) då hon fick benet avsparkat i hagen. Innan dess hann hon få en son (Kruse) som nu förgyller tillvaron för samma ägare.
Och här ramlar jag in sent som alltid Jag minns när jag läste serien om tvillingfjordingarna. Som 9åring var jag inte supervass utan tyckte det var lite häftigt att Katanja i serien hade samma mamma som min Tanja (eftersom det var så hon kallades när vi köpte henne). Lite häftigare blev det ju sen när jag insåg att Katanja och Tanja var samma häst.
I serien tyckte jag det var lite sorgligt att Rosalinda var tvungen att sälja Katanja, men nu är jag så himla tacksam att hon gjorde det. En bättre häst hade jag aldrig kunnat få.
Här är vi svettiga efter en dressyrtävling. Jag 12 år och Tanja 11.
Vi provade även på western.
Och så gav hon mig världens vackraste Kruse