Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ja, ett sto va? Hon reds utav ridläraren och flickan fick väl kämpa som fan med henne? Kan den ha hetat Världens värsta häst?

Och i slutet blir hon givetvis världens bästa häst istället! ;):D:love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*
Förlåt för att jag drar igång en gammal tråd,
men jag vill bara säga att jag skulle svimma av
lycka om de kom ut samlingsalbum med Lena Furbergs serier.

Jag har suttit och läst hela tråden och bara lipat!:o
Ni anar inte hur mycket Lenas serier har betytt för mig!

Förresten, någon som kommer ihåg serien "Min blå fågel"?
Jag såg att den nämndes i tråden och jag kommer ihåg att
den var en av mina absoluta favoriter.
Dock minns jag inte så mycket av den, konstigt nog.
Det är verkligen skumt, för jag kan nästan alla serier
som Lena gjort utantill.

Det KOMMER!!!!! Första 2 delarna till jul :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Det KOMMER!!!!! Första 2 delarna till jul :D

Förstår du hur många familjeproblem du kommer skapa, massa vuxna människor som sitter som fastklistrade i tecknade serier hela julen ;)

(men släpps dom i tid för SIHS så finns det förhoppningsvis möjlighet att få dom signerade och utlästa en första gång i tid för jul!? :) )
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Hahaaa, mina urgamlaste serier som jag bara kan titta på med ena ögat, och lite ur ögonvrån ;)

De kommer att finnas med vid Globen! Vi ses!! :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg


Tack!!!
De är färglagda på nytt men I övrigt är de alltså .... gamla....! För Alltid Fri, Gråben, Svarta Bjorn, Solöga, Försteskötare, Silverfalken, Pärla....... Det blev världens nostalgitripp för mig också, jag hade nästan glömt bort dem..
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

O herreguh jag tuppar av!
Ska kopa ett exemplar till vardera i hela familjen minsann. Annars kommer vi bara slass om dem :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Guud! jag hoppas förlaget laddat upp rejält - för de lär bli slutsålda på en grisblink!! :d
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Sen kommer jag ihåg en om en arg ridskolehäst ingen gillade, som en flicka fick rida efter lektionen och den började gå som en dröm. Någon som minns vad den heter?

Ja, ett sto va? Hon reds utav ridläraren och flickan fick väl kämpa som fan med henne? Kan den ha hetat Världens värsta häst?

Och i slutet blir hon givetvis världens bästa häst istället! ;):D:love:

Var inte det serien Markatta? Eller blandar jag ihop det?
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

De är färglagda på nytt men I övrigt är de alltså .... gamla....! För Alltid Fri, Gråben, Svarta Bjorn, Solöga, Försteskötare, Silverfalken, Pärla....... Det blev världens nostalgitripp för mig också, jag hade nästan glömt bort dem..

:banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana:

...ses på Globen, var redo att signera :love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Det KOMMER!!!!! Första 2 delarna till jul :D

Ååååhh så underbart!! :love:


En av mina favoriter är faktiskt Döm inte hästen efter håren, vilken jag inte tror har nämnts här? Den finns i mitt allra första (sönderlästa) Min Häst-nummer, så den har verkligen fastnat, men så är den ju så bra :D
Andra jag minns och älskar är Silvers Saga, De snövita fjädrarna (fast jag tror aldrig jag läst slutet på den? För visst var den i flera delar?) och Sommaren med Ali :D

Måste nog hem till föräldrarna och gräva i tidningsgömmorna tror jag! :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ååh vad jag längtar! Många av de där har jag inte ens läst. Försteskötaren låter bekant, var det Nalle hästen hette??Och så härliga Gråben och sorgliga Pärla. De andra har jag inte läst.
Lena, kan du fixa så de säljs i Finland också!! ;)
Eller bör man komma dit. Kommer på studs i så fall. Bara MÅSTE ha dessa!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Sen kommer jag ihåg en om en arg ridskolehäst ingen gillade, som en flicka fick rida efter lektionen och den började gå som en dröm. Någon som minns vad den heter?
Den hette "Stallets värsta häst", och hästen hette Soraya.

EDIT: om det var tjejen som tyckte hon blivit bättre ryttare och förtjänade att få rida någon av de välskolade hästarna denna termin, men fick istället rida stallets sågbock just FÖR att hon var duktig. Allt gick bajs, till den dagen hon fick se sin ridlärare rida Soraya i manegen. Sedan tragglade hon ödmjukt vidare för att rida lika dant, och i slutet kom belöningen i en uppvisning/tävling där allt till slut lossnat.

Det KOMMER!!!!! Första 2 delarna till jul :D

Tack!!!
De är färglagda på nytt men I övrigt är de alltså .... gamla....! För Alltid Fri, Gråben, Svarta Bjorn, Solöga, Försteskötare, Silverfalken, Pärla....... Det blev världens nostalgitripp för mig också, jag hade nästan glömt bort dem..
Oj! :love:
Verkligen efterlängtat... helt fantastiskt initiativ, både för oss äldre nostalgiker, och för att en ny generation kan få ta del av denna skatt.
Ser verkligen fram emot att gotta ner mig i ostört läge och bara njuta i vinter...
 
Senast ändrad:
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Ja, Nalle! Men först Savanna! :nailbiting:

Jag tror säkert dom finns i Finland också. Annars skickar jag en till dej!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Tack!!!
De är färglagda på nytt men I övrigt är de alltså .... gamla....! För Alltid Fri, Gråben, Svarta Bjorn, Solöga, Försteskötare, Silverfalken, Pärla....... Det blev världens nostalgitripp för mig också, jag hade nästan glömt bort dem..

:love: :love: :love:

Kan man inte förboka på internet någonstans? Det hade varit smidigt :p Annars hoppas jag verkligen förlaget har laddat upp! Jag måste haaa!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Så var det ja! Den serien påminner så sjukt mycket om en häst jag hade på foder, liknar tom varandra i utseendet! :p:p

HERRGUD VAD UNDERBART, snacka om att man vill förhandsboka, man måste ju ha MINST 2 ex! (ett lär bli sönderläst :D)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Ström är legitimerad veterinär med ögon som specialitet och forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet. Hon är dels verksam vid...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp