Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl

Tänkte köpa de Stallgänget på Tuva jag inte har men det kanske är smartast att vänta till Globen??
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Finns ett specialerbjudande på univers.se tre tuva böcker för 150 kr kostar annars 89 kr tror jag
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl

Åh, Lena du var en sådan inspirationskälla när man var liten och satt sena kvällar i stallet med penna och block!:love:
Både dina manus och teckningar är helt underbara, och jag blir lika emotionell av att läsa dom nu som för första gången när man var en liten ponnytjej (nej jag kan inte slänga mina Min Häst-favoriter, haha).

Dina serier hjälpte mig igenom jobbiga perioder som liten, med en ficklampa kunde du lätt gömma dig från omvärlden under täcket om nätterna och läsa favoritserierna medan tårarna fick rinna. Eller de kvällar då man med flit var kvar några timmar extra i stallet, och satt i boxen med pannlampa, smörgås, en liten trave tidningar och bara hästarnas lugna tuggande som bakgrundsljud..
Alla de äventyr som du delat med oss och vackra bilder som inspirerat vår egen fantasi, tack!!:love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Samma här.. Helt sjukt hur mycket man levt genom Lenas serier...

Har nu skummat igenom tråden och såg någon nämna Hrím, jag minns att jag läst serien men inte handlingen. Ändå så griper titeln tag i mig - jag vet att den berört mig när jag läste den för en massa år sedan så pass att jag blir berörd av att bara läsa titeln trots att jag inte minns varför...
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl

Åh, Lena du var en sådan inspirationskälla när man var liten och satt sena kvällar i stallet med penna och block!:love:
Både dina manus och teckningar är helt underbara, och jag blir lika emotionell av att läsa dom nu som för första gången när man var en liten ponnytjej (nej jag kan inte slänga mina Min Häst-favoriter, haha).

Dina serier hjälpte mig igenom jobbiga perioder som liten, med en ficklampa kunde du lätt gömma dig från omvärlden under täcket om nätterna och läsa favoritserierna medan tårarna fick rinna. Eller de kvällar då man med flit var kvar några timmar extra i stallet, och satt i boxen med pannlampa, smörgås, en liten trave tidningar och bara hästarnas lugna tuggande som bakgrundsljud..
Alla de äventyr som du delat med oss och vackra bilder som inspirerat vår egen fantasi, tack!!:love:

Åååhhh tack tack TACK!!!!!!!!!!!!!!!!:love: Tack tack TACK i kubik och kvadrat!!!!!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Älskar Lena furbergs serier min favorit är nog mulle och blizzard och tuva. Är det någon som vet hur många tuva-böcker det finns?

Det blev 10 Tuvaböcker :)

Kul att du gillade Blizzard! Det var ju en Bukefalist som skrev manuset, från sitt eget liv! En alldeles jättegripande story!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Tack Lena för att du genom dina serier underhöll mitt hästintresse och tillät mig att drömma! Som barn var hästar det bästa jag visste, dock hade jag 28 mil till närmsta ridskola och den enda hästen inom nåbar geografi var inte hanterbar för en liten tjej.

Min favoritserie är Vildkatta, kanske mest för att jag själv i samma tid fick hem en alldeles egen liten Vildkatta light, inte omtyckt av många men väldens bästa vän för mig. (Kommer alltid att ha en fabless för fuxston med temprament)

Tuvagänget, speciellt en historia som handlar om en tjej jag en gång kände.

Minns nog de flesta Lenaserier med värme, undra om det har hänt att jag läst och tänkt att "nej den här var inte bra?"

Ikväll ska jag jobba i cafeterian på ridklubben, hoppas på tid att sitta och bläddra i Min Hästhögen :)


TUSEN tusen tack snälla rara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(SÅ nyfiken på vem av tjejjerna i Tuvaserien du kände.....? ;) )
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Samma här.. Helt sjukt hur mycket man levt genom Lenas serier...

Har nu skummat igenom tråden och såg någon nämna Hrím, jag minns att jag läst serien men inte handlingen. Ändå så griper titeln tag i mig - jag vet att den berört mig när jag läste den för en massa år sedan så pass att jag blir berörd av att bara läsa titeln trots att jag inte minns varför...

Hrím ja....... Om en Islandshäst! Jag minns knappt själv handlingen, bara att han väldigt mycket liknande mitt livs första Isländska hästbekantskap, det vilda stoet Brúnka!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

(SÅ nyfiken på vem av tjejjerna i Tuvaserien du kände.....? ;) )

Hon stod inte i Tuvastallet men ett avsnitt i serien handlar om en tjej som rider ut med tuvagänget, tyvärr förolyckas hennes häst under ridturen. :(

Påtal om Tuvastallet, för något år sedan var jag och maken och hälsade på bekanta som bodde i närheten. Rent instinktivt svängde jag av när avtagsvägen till Tuvan kom, maken undrade såklart vad jag gjorde och inte förstod han sig på mitt svar heller "jag ska bara köra förbi och se om jag kan se ett visst stall"
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Hon stod inte i Tuvastallet men ett avsnitt i serien handlar om en tjej som rider ut med tuvagänget, tyvärr förolyckas hennes häst under ridturen. :(

Påtal om Tuvastallet, för något år sedan var jag och maken och hälsade på bekanta som bodde i närheten. Rent instinktivt svängde jag av när avtagsvägen till Tuvan kom, maken undrade såklart vad jag gjorde och inte förstod han sig på mitt svar heller "jag ska bara köra förbi och se om jag kan se ett visst stall"

Ååh, fullblodet...? Som väl hette Scarlett, på riktigt...? Jag ändrade på namn ibland, när det var lite känsligt, så att ingen skulle känna igen sig...

Den tjejjen var faktiskt omslagstjej på Min Häst en gång, ihop med Granis och en liten get!

Såg du stallet?? Tänk att du körde förbi DÄR!! Det är ju min barndoms by, mitt barndomshem ligger nedanför stallet, vid älven, och jag trodde aldrig aldrig att jag skulle sälja det. Men nu blev det så..... Jag blir fortfarande vimmelkantig och måste dra djupt efter andan när jag tänker på Tuvan .....

Är du Skelleftebo??
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh nostalgi!

Älskade tuva gänget, den om silverponnyn som återföddes och Danilo plus en flera till som jag inte kommer ihåg namnet på. Hade en sån tur att jag har en yngre syster men nu är tyvärr min häst tiden förbi även för henne sen flera år...

Pax för ett exempel av seriesamlingen!:D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag kommer ihåg den :love:

Min favorit är Stallgänget på Tuva. Men jag kommer alltid undra hur det gick för Jonas i England.. En del fick vi ju veta, men sen? Jag kommer såväl ihåg att det stod slutet av ett avsnitt att vi skulle få veta mer om Jonas och nån (en häst?) som hette Dilba, men mig veterligen kom aldrig nåt sånt avsnitt :(
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh så lycklig jag blev när jag läste att det kommer samlingsalbum :love: det ska bli min julklapp till mig själv :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag har sett Tuvastallet live, lite häftigt var det ändå :D Och ska enligt min släkting ha sett Contessa betandes i hagen. ;)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*halv kl*

Kan man beställa det någonstans eller finns det i butik??

Edit: Hittade :p
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
312
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Ström är legitimerad veterinär med ögon som specialitet och forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet. Hon är dels verksam vid...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp