Gammelmorfar/farfar...

D

dorisdoris

Vem är gammel morfar/farfar egentligen?

Vad skall min sons farmorsfar kallas? (alltså min sambos morfar)
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

vi har en massa "gammel" människor till vår son men efter som det blir så mycket mormor och morfar och farmor så tar vi dem med namnen.
Vi tyckte redan från början att de skulle vara så blir så mycket att hålla reda på. funkar utmärkt.
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

Vi kör med gammelvarianten till min och min mans mor- och farföräldrar. Dvs om min mans mormor hade varit i livet så hade våra barn haft två gammelmormödrar. Det är lite värre med min pappas morfar, det blir nog gammelgammelmorfar. Och så har vi min moster som nu är gammelmoster, och hennes man Staffan som numer heter gammelStaffan :-)
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

Jag säger bästemor om min mormor.. Alltså för Sagas del. Och morfar kallas för hennes del bästefar. Likaså farmor och farfar..
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

Min systers barn säger "mormor Ina" om gammelmormor.
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

Tack för svaren... orsaken till att jag frågar är att min sambos morfar (envis gubbe) påstår att han är Gammelfarfar till vår son, med motiveringen att han är på faderns sida... Jag å min sida hävdar att han är gammelmorfar eftersom han är faderns morfar. Tex min mormor blir gammelmormor, o min farmor (om hon levat) hade blivit gammelfarmor...
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

Tack för svaren... orsaken till att jag frågar är att min sambos morfar (envis gubbe) påstår att han är Gammelfarfar till vår son, med motiveringen att han är på faderns sida... Jag å min sida hävdar att han är gammelmorfar eftersom han är faderns morfar. Tex min mormor blir gammelmormor, o min farmor (om hon levat) hade blivit gammelfarmor...

Jag säger som du! Man kan ju inte byta namn helt plötsligt!

Min farfar är mina söners gammelfarfar, även om det är min sida och jag är tjej, för från min synvinkel är det ju från min fars sida!
 
Sv: Gammelmorfar/farfar...

Här hos oss så är min farmor & farfar "gammelfarmor & gammelfarfar" för mina barn alt. Farmor Inger & Farfar Bertil.
 

Liknande trådar

Samhälle Samhället måste förvalta den tillgång som begåvade barn utgör. Det är ju de barnen som skall bli morgondagens forskare och experter. Som...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
4 579
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 181
Senast: Liran
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 880
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp