Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade glömt bort inköpsdatumet på en tofu i kylen. Den hade bäst före i december. Luktar typ.. gräs jag har aldrig riktigt sniffar på tofu innan. Hur vet jag om den går att äta? Den ligger snällt i press och väntar på att få veta om den får hoppa ner i curryn ikväll.
Alltså.. jag brukar ju inte äta otillagad tofu så det här blir ju spännande men jag gissar att den smakar illa om den är dålig i alla fall? :P blev ingen curry ikväll utan en sväng på sjukan med krassligt barn. Nytt försök i morgon!Tofu är inte så kinkigt så du kan tryggt smaka och lukta dig fram .
Alltså.. jag brukar ju inte äta otillagad tofu så det här blir ju spännande men jag gissar att den smakar illa om den är dålig i alla fall? :P blev ingen curry ikväll utan en sväng på sjukan med krassligt barn. Nytt försök i morgon!
Då provar jag! Sjysst med livsmedel som det inte är så petigt med.Om den fortfarande luktar "gräsigt" i morgon så tycker jag att du bara ska tuta och köra !
Tänker lite så med. Plus med vegetabilier är ju verkligen att det inte brukar smyga in otäckheter man inte ser på samma sätt som t.ex köttDet är inget med Tofu som blir farligt i takt med att kvaliteten faller. Med andra ord är den oätlig långt innan den blir hälsovådlig .
Då provar jag! Sjysst med livsmedel som det inte är så petigt med.
Tänker lite så med. Plus med vegetabilier är ju verkligen att det inte brukar smyga in otäckheter man inte ser på samma sätt som t.ex kött
Ja jag anar det med. Är den inte rätt tillagad smakar den ju lite lätt.. Äckligt men om den är kass borde den väl smaka helvidrigt då? Den ska tillagas i morgon är det tänkt.Omarinerad rå tofu både luktar och smakar lite halväckligt tycker jag. Var den oöppnad innan? Du kan ju slänga in den i frysen nu tills du ska tillaga den.
Ja jag anar det med. Är den inte rätt tillagad smakar den ju lite lätt.. Äckligt men om den är kass borde den väl smaka helvidrigt då? Den ska tillagas i morgon är det tänkt.
@hagel jag tillhör ju skaran som inte gärna kastar saker utan ludd på men just tofu från december kändes.. ptjau.. nytt trist att hiva i den bland andra livsmedel och så smakar allt äckel när det är klart