Gammal häst tappar manen

Moggie

Trådstartare
Vi har en nordisvallack på 25 år som alltid haft lång och tjock man. Men nu har plötsligt tappat en bit av manen! Mitt på ungefär, cirka åtta centimeter brett, är det helt kalt?? Huden under är fjällig och torr.

Han har aldrig haft problem med eksem och det känns ju märkligt om det skulle komma nu i november. Vad tror ni att det beror på? :confused:

Sv: Gammal häst tappar manen

Han kan inte ha fastanat någonstans så att manen slitits bort? Eller nån hagkompis som varit tuggat på honom? Jag har hört talas om flera hästar som gärna äter både man och svans(och för den delen täcken) på kompisarna, låter som du säger konstigt att han plötsligt skulle drabbas av svårtartad eksem om han inte haft såna besvär tidigare.

Liknande trådar

Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 902
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 358
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 394
Senast: Digbil
·
Hundhälsa Älskade Beauceronen är 11 i år, en stor kille, en bit över 70 i mankhöjd och väger 50-51 kg. Inte fet, varit vältränad och välmusklad...
2
Svar
28
· Visningar
13 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack nummer 18