Gammal blodpudding?

Red_Chili

Trådstartare
Ehm, kanske fånig fråga, men jag är inte köttätare så jag har ingen koll på det här... I alla fall, i frysen har jag gammal blodpudding som är tänkt att bli hundgodis. MEN jag insåg nu att bäst före-datumet var i februari...
Blodpuddingen har dock legat i frysen hela tiden. Vågar jag torka den och ha som hundgodis eller är det soptunnan som gäller för den?

Sv: Gammal blodpudding?

Bäst-före-datumet gäller väl om den är färsk? Eller köpte du den fryst?

Om du köpte den färsk och sen har fryst in den själv är det nog ingen fara :)

Den köptes färsk, men stoppades in i frysen innan bäst före-datumet..
Provade att tina den nu och den såg bra ut och luktade nog som den ska, så jag kör på det :D Kan iaf testa att ge det en gång och se om jag märker att hundarna blir dåliga. Det värsta som kan hända är väl att de blir lite dåliga i magen. Dör de inte av att äta massor av annan skit så lär de inte dö av lite blodpudding :p

Bra! Jag litar på dig :D

Ju äldre desto bättre enligt hundarna, de skulle gladeligen äta sånt som går av sig själv pga tjock lager mögel, men där går min gräns.

På den tiden vi hade mjölkkor så åt ju inte alla upp efterbörden själva, speciellt inte kvigorna, då fick hundarna det. De åt inte upp det direkt, utan grävde ner det tills det blev lagom "ensilerat", sen åt de sin delikatess, gissa vilka som inte fick vara i sovrummet natten efter en sådant skrovmål?
Iofs så fick de inte vara i närheten av oss öht.

:angel::rofl::angel:

Haha, herregud! :rofl:

Nu ligger en påse torkad blodpudding i ryggsäcken. Båda hundarna var riktigt nyfikna, så Wahidah blir nog glad när jag använder det som godis senare :D

Så länge den inte går av sig själv så äter hundarna gladeligen upp det.

Håller med. Jag kanske är en hemsk hundägare, men jag ger Rover sånt kött som ligger i kylskåpet som jag inte tycker är lämpligt att jag själv äter, t ex bacon som börjat lukta lite surt. Han har aldrig blivit det minsta dålig i magen av det men det har han å andra sidan inte blivit när han mumsat i sig kattbajs heller... :crazy:

Haha, herregud! :rofl:

Nu ligger en påse torkad blodpudding i ryggsäcken. Båda hundarna var riktigt nyfikna, så Wahidah blir nog glad när jag använder det som godis senare :D

Låter utmärkt, blodpudding är en höjdare! :banana:

Frysta saker oroar mig sällan, om vi inte snackar åratal efter infrysning och jag är osäker på om det evenuellt tinats någongång under tidens gång...

Allergikern fick man ha noga koll på. De övriga har i obevakade ögonblick ätit saker som får håret att resa sig på huvudet... halvrutten fiskmås är bara början. Det brukar dock komma ut processat och klart i andra änden utan problem. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 070
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 727
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 735
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka